محبی گفت:با شناسایی ۴ مورد جدید ابتلا به اومیکرون، شمار مبتلایان به این سویه جدید کرونا در قم به ۷ نفر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان قم -دکتر سیامک محبی،رئیس مرکز بهداشت قم گفت: امروز چهار مورد جدید اومیکرون در قم شناسایی شد که مجموع مبتلایان به این ویروس جهش یافته در استان به عدد ۷ نفر رسیده است.

اوبا اشاره به این که تشخیص زودهنگام و مراقبت‌های درست و به موقع مهم است، می گوید: علایم و درمان اومیکرون با سویه قبلی یعنی دلتا برابر است و در این شرایط نباید خود مراقبتی را فراموش کنیم.

محبی با بیان این که تزریق دز سوم واکسن تا ۸۰ درصد در ممانعت از ابتلا به سویه جدید مؤثر است، گفت: تهویه هوای محیط در اماکن سربسته مثل ادارات و مدارس نیز تا ۹۰ درصد کاهنده است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم  طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع این سویه جدید کرونا (اومیکرون) بسیار موثر است.

محبی با نگرانی از عادی انگاری در سطح جامعه، گفت: در صورت زیاد شدن مبتلایان به اومیکرون، تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها نیز افزایش می‌یابد و به همین علت هدف ما پیشگیری قبل از درمان است تا بتوانیم جلوی انتشار ویروس و سرعت آن را بگیریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم می گوید: هر فردی که علائم سرماخوردگی دارد، باید در اسرع وقت جهت انجام تست کرونا به مراکز ۹ گانه مراجعه نماید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار