ابتلای مادر باردار قمی به کرونا اومیکرون

یک مادر باردار قمی بدون سابقه واکسیناسیون کرونا و در پی شرکت در یک مراسم خانوادگی به سویه اومیکرون مبتلا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، معصومه فرشید مقدم،مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: مادر باردار قمی با علایم لرز، گلو درد و سرفه خشک به یکی از مراکز منتخب کرونا در استان مراجعه کرد و پس از انجام آزمایشات، مشخص شد مبتلا به اومیکرون است.

او افزود: این مادر باردار قمی سابقه واکسیناسیون کرونا را نداشته و به دنبال شرکت در یک مراسم خانوادگی به این بیماری مبتلا شده‌است.

فرشید مقدم با بیان این که اقدام‌های بهداشتی و درمانی برای این مادر بیمار انجام شده‌است، تصریح کرد: درحال حاضر این مادر باردار تحت مراقبت تیم سلامت قرار دارد و باتوجه به مراجعه زود هنگام به مراکز منتخب کرونا خوشبختانه اقدامات ضروری برایشان انجام شده است.

او تاکید کرد: از مادران باردار بالای ۱۸ سال درخواست می‌کنیم، هرچه سریع‌تر نسبت به انجام و یا تکمیل واکسیناسیون کرونا اقدام نمایند، زیرا دریافت سه دوز واکسن در پیشگیری از موارد بستری و مرگ مادران و فرزندشان موثر است.

به گفته مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی قم، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور در تجمعات در تمام گروه های سنی  به ویژه مادران باردار به شدت مورد تاکید است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار