دو هزار میلیارد ریال تسهیلات به صادر کنندگان بخش کشاورزی کردستان پرداخت می شود

رئیس بانک توسعه صادرات کردستان گفت: بر اساس انعقاد تفاهم نامه‌ بین صندوق توسعه ملی و بانک توسعه صادرات۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بصورت تلفیقی از محل منابع صندوق توسعه ملی به متقاضیان صادرات محصولات کشاورزی درکشور اعطا می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - علی حسین زاده رئیس بانک توسعه صادرات کردستان گفت: تفاهم نامه‌ای بین بانک ملی و بانک توسعه صادرات منعقد گردیده که بر اساس آن مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال بصورت تلفیقی از محل منابع صندوق توسعه ملی، تسهیلات به متقاضیان صادرات محصولات کشاورزی اعطا می‌گردد.

حسین زاده گفت: ۵۰ درصد تسهیلات از محل منابع صندوق با نرخ سود ۱۱ درصد و ۵۰ درصد هم از محل اعتبارات منابع بانک با نرخ سود ۱۸ درصد مجموعا با سود تمام شده ۱۴ و نیم درصد در سال در اختیار صادرکننده قرار می‌گیرد.

او گفت: متقاضیان می توانند برای ثبت درخواست ابتدا از طریق سامانه بهین یاب اقدام کنند، سپس پس از ثبت درخواست و بررسی سازمان صمت، در صورت داشتن شرایط، بانک پس از تائید سازمان صمت، بر اساس ماده ۹ تفاهم نامه بعد از بررسی‌های لازم، تسهیلات را به متقاضی اعطا می کند.

 رئیس بانک توسعه صادرات کردستان افزود: مدت بازپرداخت تسهیلات ۶ ماهه، ۹ ماهه، و یک ساله می‌باشد که بر اساس نوع محصول و میزان مبلغ اعطایی بازپرداخت آن متفاوت خواهد بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.