نقش چشمگیر سردار سلیمانی در افزایش قدرت محور مقاومت

فرمانده قرارگاه نیروی قدس در سیستان و بلوچستان گفت: سردار سلیمانی در افزایش قدرت محور مقاومت در منطقه نقش چشمگیری داشت و مسلمانان را متحد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا باغبانی فرمانده قرارگاه نیروی قدس در سیستان و بلوچستان در نشست فرزندان سلیمانی و همایش به یاد پدر در شهرستان بم گفت : هر جامعه اسطوره‌هایی دارد که زمانی به آن‌ها ارجاع داده می‌شود آن جامعه هویت و ارزش پیدا می‌کند؛ البته بسیاری از این اسطوره‌ها واقعی نیستند.

او گفت: سردار سلیمانی در افزایش قدرت محور مقاومت در منطقه نقش چشمگیری داشت و مسلمانان را با یکدیگر متحد کرد.

باغبانی گفت: حاج قاسم بعد از جنگ با تجربه دفاع مقدس وارد سیستان و بلوچستان شد و قرارگاه قدس را شکل داد؛ سیستان وبلوچستان در آن مقطع محل تاخت و تاز اشرار و گروه‌های مختلف شده بود که سردار سلیمانی در آن مقطع مرز را بست، سپس جلسات بزرگی با سران طوایف برقرار و پس از راهنمایی آن‌ها مرز را مدیریت کرد.

او گفت: نکته‌ای که برای شهید سلیمانی بسیار با اهمیت بود اصل نظام و ولایت و مسیر شهدا بود که امروزه از آن به عنوان مکتب شهید سلیمانی نام می‌بریم.

فرمانده قرارگاه نیروی قدس سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به اقدامات شهید دریجانی از همرزمان شهید سردار سلیمانی گفت: شهید دریجانی در مسئولیت جانشین ستاد لشکر ۴۱ ثارالله خدمات بسیار زیادی انجام داد و از وی به عنوان سردار بزرگ و مالک اشتر بم باید یاد کرد.

او با اشاره به اینکه حاج قاسم از عمق جان عقیده داشت که ما می‌توانیم و بهانه‌هایی مثل نمی‌شود در منطق حاج قاسم نبود، تاکید کرد: ایستادگی، مقاومت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی اصول مکتب حاج قاسم بود. او به مثابه یک مکتب و یک آرمان بلند عمل کرد.

 این برنامه از تاریخ شهادت سردار سلیمانی مورخ ۱۳ دی ماه تا شهادت سردار ذبیح‌الله دریجانی ۳۰ دی ماه در شهرستان بم ادامه دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار