احمدریواده گفت: یکی از مهمترین چالش‌های استان سمنان در حوزه اشتغال، بیکاری نخبگان ناشی از مدرک‌گرایی بدون توجه به ارتقای مهارت‌های مرتبط است.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان -  احمدریواده سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: مهارت‌آموزی به عنوان شاخصی مهم در توسعه کشور است و باید در برنامه‌ریزی و اقدام عملیاتی با استفاده از ظرفیت‌های استان سمنان در راستای گسترش مهارت‌آموزی توجه کرد.

علت توسعه هلند در بخش کشاورزی و گل وگیاه تصمیم گیری برنامه‌های توسعه‌ای آن در یک مرکز مهارتی و سپس برای اجرا به حوزه‌های مختلف ارجاع بود.

آشکارترین ابزار عزت یک جامعه، دانش و مهارت آن است و اگر جامعه‌ای نتواند این دو را در کنار هم داشته باشد، نمی‌تواند به توسعه دست یابد و از آنجا که اولویت اول سند آمایش استان سمنان نیز توسعه است، ترویج مهارت‌آموزی بسیار ضروری و لازم است.

گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای در سراسر دنیا از اعتبار بالایی برخوردار است و این اعتبار به دلیل اهمیت مهارت و تخصص است و باید از این مزیت برای تغییر ذائقه مردم به سوی مهارت‌آموزی استفاده شود.

گسترش مشاغل خانگی در راستای حل مسائل معیشتی اقشار آسیب پذیر با برنامه‌ریزی درست و اصولی در این زمینه با کمک آموزش فنی و حرفه‌ای، اقدامات ازشمندی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.