حجت الاسلام و المسلمین مطیعی گفت: گره‌گشایی از کار مردم و تلاش مسوولان دولت سیزدهم باعث امیدآفرینی در جامعه شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در دیدار با رئیس و جمعی از مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر افزود: مسئولان باید برای فراهم سازی رفاه نسبی مردم بیش از پیش تلاش کنند.

وی افزود: دولت سیزدهم با گره گشایی از کار مردم در جهت بازگشت اعتماد سلب شده از مردم تلاش می‌کند و بارقه‌های امید در دل مردم با حضور این دولت خدمتگزار جوانه زد.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت و مسئولان در حل مشکلات مردم اظهار داشت: هرجا مردم ببینند گره گشایی انجام و مشکلی حل شد، اعتماد آن‌ها بیشتر می‌شود و نظام و دولت مستحکم‌تر خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: نیت در کار‌ها بسیار مهم است، کار اگر در جهت رضای خدا نباشد و دید مادی در کار‌ها داشته باشیم و به دنبال منافع مادی باشیم کار به نحو احسن انجام نمی‌شود و به مشکل برخواهیم خورد.

امام جمعه سمنان اقدامات انجام شده در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان را مطلوب دانست و افزود: استان سمنان دارای ظرفیت خوبی در بخش معدن است و باید در بخش فرآوری مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی معادن تلاش شود.

سمنان از استان‌های برتر در رفع موانع تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این دیدار گفت: احیا واحد‌های راکد و حفظ وضع موجود و اشتغال واحد‌ها دو اولویت اصلی این مجموعه در استان است.

علی تشنه دل افزود: سازمان صمت استان به عنوان یک سازمان اقتصادی در بحث تنظیم بازار و بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و احیا واحد‌های راکد، نظارت بر تولید و توزیع کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم وظایف اجتماعی مهمی دارد و به عنوان یک مجموعه اقتصادی و اجتماعی باشد.

وی افزود: در بخش صنعت، تولید به محور مرکزی حاکمیت و نظام تنیده شده است و وظیفه این سازمان و سایر دستگاه‌ها این است که نگاه جامع نسبت به اقتصاد استان داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: کارآمدی در دستگاه‌های دولتی نقطه‌ای است که مورد هدف دشمنان است و سعی بر این دارند که با کمرنگ جلوه دادن اقدامات دستگاه‌ها نظام را فاقد کارآمدی لازم نشان دهند.

تشنه دل با اشاره به برخی چالش‌ها و مشکلات موجود در حوزه صنعت، معدن و تجارت افزود: نهاد‌های مرتبط باید با تعامل و همکاری، چالش‌های موجود را برطرف کنند و باید هم‌سویی بیشتری بین دستگاه‌ها در جهت توسعه استان اتفاق بیفتد و اگر نهادی بخواهد خواسته خود را دنبال کند هم اقتصاد دچار مشکل می‌شود و توسعه استان نمی‌تواند تحقق پیدا کند.

وی با بیان برخی اقدامات صورت گرفته در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: استان سمنان در بحث رونق تولید و پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی مشکل‌دار و بند الف تبصره ۱۸ جزو استان‌های برتر کشور است و تصمیم بر این است که با تلاش سایر دستگاه‌ها، فردی بیکار نشود، زیرا نبود اشتغال و بیکاری تبعات فردی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی برای استان و کشور دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.