نشست هم اندیشی سازمان‌های مردم نهاد با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جمع آوری متکدیان و معتادین متجاهر برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -  نشست هم اندیشی سازمان‌های مردم نهاد و اعضاء شورای ملی توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جمع آوری متکدیان و معتادین متجاهر به ریاست علی صادق زاده فرماندار و با حضور علی ابراهیمی رئیس اداره بهزیستی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

فرماندار زرند ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: در بررسی آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های جامعه بحث معتادین متجاهر، کودکان کار و تکدی گری در تمامی جوامع بشری بعنوان نوعی آسیب شناخته شده است.

او با بیان اینکه دل رحمی و دل سوزی مردم برای کمک‌رسانی به افرادی که تکدی گری می‌کنند بر گسترش این معضل دامن زده و جذابیت‌هایی برای متکدیان که تعداد بالایی از آنان را معتادان متجاهر تشکیل می‌دهد را دوچندان می‌کند گفت: باید از تکدی پروری جلوگیری شود و دستگاه‌های ذیربط ضمن شناسایی این افراد در خصوص معرفی آن‌ها به مراکز فنی و حرفه‌ای اقدام و با ارائه تسهیلات کم بهره برای کاهش جمعیت متکدیان تلاش نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان زرند با تاکید بر اینکه برنامه ریزی جهت اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر مشارکت همگانی را می‌طلبد گفت: متکدیان، کودکان کار و معتادین متجاهر شناسایی شده و توسط نهاد‌های ذیربط جمع آوری شوند.

او با بیان اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است گفت: باید تلاش کنیم از خطرات جدی که به دلیل حضور معتادین متجاهر و متکدیان در سطح شهر و اماکن عمومی فرزندان ما را تهدید می‌کند جلوگیری بعمل آوریم چرا که حضور این افراد آزار دهند و خطر ساز می‌باشد وکنترل تعدادی ازاین افراد بدلیل استفاده از مواد صنعتی خطرات جدی برای همنوعان به همراه دارد.

صادق زاده نهاد‌های آموزشی و استفاده از فضا‌های مجازی را در امر پیشگیری مهم دانست و گفت: آموزش و پرورش با ارائه مطالب آموزشی در خصوص خطرات ناشی از مواد مخدر و عوارض آن به دانش آموزان اقدام نماید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار