مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از صادرات ۲ میلیون دلاری صنایع‌دستی به صورت چمدانی و یا از گمرکات استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - فریدون فعالی،مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در جلسه هماهنگی پنج شهر نامزد ثبت ملی صنایع‌دستی استان کرمان گفت: خوشبختانه هم‌اکنون ۷۰ هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی و ۷۲ هزار نفر در حوزه فرش دست بافت اشتغال دارند.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از صادرات ۲ میلیون دلاری صنایع‌دستی این استان خبر داد و گفت: بیشتر این صادرات به صورت چمدانی و یا از گمرکات سایر استان‌های کشور انجام می‌شود.

او با بیان اینکه یک چهارم صادرات حوزه صنایع‌دستی استان کرمان را سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی شهرستان شهربابک تشکیل می‌دهد می گوید: دست بافته‌های گلیم نیز سهم قابل توجهی در صادرات صنایع‌دستی استان دارند.

فعالی در ادامه با اشاره به اینکه گرایش جوانان به سمت آموزش و ترویج صنایع‌دستی افزایش یافته است گفت: بدون شک این صنعت می‌تواند فضای کسب و کار استان کرمان را رونق دهد.

او با تاکید براینکه ثبت هر شهر به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی سبب معرفی و رونق هنر شاخص آن شهر و منطقه می‌شود گفت: برای یک سال پنج شهر از استان کرمان نامزد ثبت در فهرست شهر‌های ملی صنایع‌دستی ایران شده‌اند و باید از این فرصت استفاده کرد.

فعالی خواهان همکاری مسئولان محلی به ویژه شهرداران شهر‌های نامزد ثبت ملی صنایع‌دستی شد و گفت: باید فضای این قبیل شهر‌ها به المان‌ها و نماد‌های صنایع‌دستی آراسته و معابری به نام رشته‌های صنایع‌دستی شاخص آن منطقه نامگذاری شوند.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با تقدیر از همکاری اتاق بازرگانی کرمان به ویژه کمیسیون گردشگری این اتاق در تدوین پرونده‌ها و اسناد پنج شهر نامزد ثبت ملی صنایع‌دستی گفت: خوشبختانه بخش دولتی و خصوصی حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تعامل و همکاری بسیار زیادی با یکدیگر دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.