رییس شبکه بهداشت و درمان سقز گفت با بیان این که شب گذشته تعدادی از مردم سقز با علائم اسهال و استفراغ به مراکز درمانی مراجعه کرده اند، شایعات در مورد آلودگی آب شرب را رد کرد و گفت: آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد دلیل این بیماری آلودگی آب شرب شهر نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - دکتر پروین خسروپور رییس شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: شب گذشته تعدادی از شهروندان محله قوخ سقز با علایم اسهال و استفراغ به بیمارستان‌های این شهر مراجعه کردند برخی از، آنها ادعا می‌کنند آلودگی آب شرب عامل این بیماری است، ولی مسئولان مربوطه این ادعا را رد کرده و منتظر جواب نهایی آزمایش‌ها و نمونه گیری‌ها هستند.

خسروپور گفت: آب شرب شهر سقز مورد پایش و نظارت مستمر واحد بهداشت محیط و بیماری‌های مرکز بهداشت بوده و نمونه برداری از بیماران و افراد مبتلا صورت گرفته و همچنین کلرسنجی‌های متعدد و نمونه برداری باکتریولوژیکی مکرر جهت بررسی سلامت آب مصرفی انجام شده است.

او می گوید: نتیجه این اقدامات به محض مشخص شدن نتایج نمونه گیری و آزمایشات، به مراجع ذیصلاح ارائه خواهد شد، ولی اکنون نمی‌توان با قاطعیت گفت که دلیل این بیماری چه بوده است.

خسرو پور با بیان اینکه از افرادی که اسهال و استفراغ داشتند و به مراکز درمانی سقز مراجعه کردند نمونه گیری کرده ایم، گفت: تا اعلام نتایج نهایی مشخص نشود، نمی‌توان نظر قطعی داد، ولی تاکنون منبعی برای آلودگی آب شرب سقز مشاهده نشده است.

او با اشاره به اینکه شب گذشته حدود ۵۲ نفر با علایم اسهال و استفراغ به بیمارستان‌های شفا و امام خمینی (ره) مراجعه کردند، افزود: برای درمانگاه‌های خصوصی ظرف نمونه گیری ارسال کردیم تا احیانا مردم در مراجعات دیگر معطل نشوند و همه مراکز درمانی در حال ارائه خدمات به این عزیزان هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز، عموم شهروندان را به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از مصرف مواد غذایی و آب آشامیدنی آلوده فراخواند و آن‌ها را به آرامش و بی توجهی به شایعات، توصیه کرد.

منیع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.