رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ۲برابر شدن موارد بستری بیماران کرونایی در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان   آبادان _ شکراله سلمان‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت : با توجه به مشاهده سویه امیکرون و ۲ برابر شدن تعداد بستری در منطقه، خطر ورود به پیک ششم کرونا در جنوب غرب خوزستان احساس می‌شود.

او به شهروندان هشدار داد که اگر استفاده از ماسک در بیرون از منزل و برگزار نکردن مراسم جدی گرفته نشود، پیک خطرناکی در انتظار مردم این منطقه خواهد بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: افرادی که دوز‌های دوم و سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند هر چه سریعتر در این خصوص اقدام کنند.

به گفته سلمان زاده دیروز سه مورد مثبت قطعی مبتلا به کووید ۱۹ گزارش شد که به تفکیک شهرستان‌ها در آبادان ۲ نفر و در خرمشهر یک نفر کرونایی بودند و از این تعداد، مبتلایان آبادانی در مراکز درمانی خدمات سرپایی دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان تعداد بستری‌های کرونایی در منطقه را هشت نفر و بهبود یافتگان و ترخیص شدگان از بیمارستان را پنج نفر اعلام کرد و تعداد موارد مثبت بستری در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان را ۱۹ نفر اعلام کرد.

سلمان زاده اضافه کرد: تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی کرونا تا کنون ۳۴۰ هرار و ۵۰۱ مورد بوده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۹۸۰ نفر بستری و ۱۴ هزار و ۸۷۲ نفر نیز پس از دریافت خدمات و بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

امیکرون گونه ای جهش یافته از بیماری ویروسی کرونا است که قدرت سرایت بیشتری دارد.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.