مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال برای ادامه طرح بازگشایی رینگ بافت فرسوده دوگنبدان نیاز است که در صورت تامین اعتبار محله سادات به محله لبنان متصل خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - محمد مراد راغ پور مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح بازگشایی رینگ بافت فرسوده دوگنبدان از محله سادات تا خیابان سعدی تاکنون هزینه شده است.

او میزان اعتبار اولیه بازگشایی رینگ بافت فرسوده دوگنبدان را ۳۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای اجرای بازگشایی رینگ شهر دوگنبدان ۱۸۵ واحد مسکونی خریداری تخریب و ۱۱هزار متر مربع آسفالت انجام گرفت و این طرح محله سادات را به خیابان سعدی متصل کرده است.

به گفته راغ پور: بازگشایی رینگ بافت فرسوده در قالب آسفالت، سنگفرش، جدول گذاری، فضای سبز، روشنایی، سکوبندی و جداره سازی انجام شده است.

او می گوید: بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای بازگشایی رینگ بافت فرسوده دوگنبدان اختصاص یافت که از این میزان اعتبار تاکنون هشت میلیارد ریال جذب شده است.

راغ پورگفت: بازگشایی رینگ بافت فرسوده به طول یکهزار و ۶۰۰ متر مربع و با عرض ۲۰ متر ساخته شده است.

او با بیان اینکه ۲ هکتار زمین برای جابجایی واحد‌های مسکونی بافت فرسوده نیاز است گفت: ۲۱۸ پلاک در ضلع جنوبی بافت فرسوده دوگنبدان باید جابجا شود.

مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان می گوید: این واحد‌های مسکونی دسترسی برای ساخت و ساز ندارند و در طرح تفصیلی شهری برای فضای سبز پیش بینی شده است.

راغ پور با بیان اینکه پنج هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان وجود دارد گفت: در فاز نخست سه هزار واحد مسکونی نوسازی خواهد شد که تاکنون عملیات اجرایی ۲ هزار و ۲۰۰واحد انجام و یا در دست اجراست.

بافت فرسوده دوگنبدان در زمینی به میزان ۱۶۴ هکتار در هشت محله این شهر واقع شده و در این محلات بیش از ۲۵هزار خانوار سکونت دارند.

طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهر دوگنبدان هم اکنون در محله‌های لبنان، رادک، سادات، کیامرثی و سعدی در دست اجراست.

طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال ۱۳۸۷ تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.