مسئول کمیته استعدادیابی هیات اسکی خراسان رضوی گفت: باتوجه به بارش برف در ارتفاعات بینالود، پیست اسکی شیرباد آماده استفاده ورزشکاران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد- امیر پوستین‌چیان گفت: باتوجه به بارش مناسب برف در ارتفاعات بینالود، پیست اسکی "شیرباد" در این منطقه آماده استفاده ورزشکاران این رشته شده است. از جمعه آینده منتظر حضور اسکی‌بازان و خانواده‌ها برای استفاده از این پیست اسکی هستیم.

پوستین چیان گفت: سال قبل به دلیل شیوع گسترده کرونا و کاهش بارش برف، تقریبا از پیست اسکی شیرباد استفاده نشد، اما ۲ سال قبل علاوه بر استفاده علاقه‌مندان از این مجموعه ورزشی، حدود ۳۰ نوآموز نیز در دوره‌های استعدادیابی هیات اسکی خراسان رضوی در این منطقه شرکت کردند.

مسئول کمیته استعدادیابی هیات اسکی خراسان رضوی گفت: امسال خوابگاه این مجموعه اسکی نیز بازسازی شده است و زمینه برای برپایی مسابقات اردو‌های آماده سازی تیم‌های مختلف فراهم است.

پوستین چیان گفت: جاده دسترسی خاکی و ناایمن مهمترین معضل استفاده از این مجموعه ورزشی است، این پیست تا مشهد ۷۰ کیلومتر فاصله دارد که حدود ۱۸ کیلومتر آن پس از بارش‌های زمستانی سخت گذر شده و فقط خودرو‌های کمک دار و آفرود قادر به تردد در آن هستند و همین وضعیت میزان حضور خانواده‌ها در این مجموعه را به شدت محدود کرده است.

وی پیش بینی کرد که در صورت تداوم بارش برف تا نیمه فروردین ماه نیز بتوان از این پیست اسکی استفاده کرد.

افزون بر ۵۰۰ اسکی باز فعال و حرفه‌ای در خراسان رضوی هرساله با فرارسیدن فصل زمستان به پیست اسکی شیرباد در محدوده قله‌ای به همین نام در دامنه رشته کوه بینالود رفته و به اسکی می‌پردازند.

شیرباد مرتفع‌ترین قله رشته کوه بینالود و بلندترین نقطه استان، به "بام خراسان" مشهور است. این قله سه هزار و ۳۰۰ متری در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال مشهد قرار دارد. رشته کوه ۱۴۰ کیلومتری بینالود در امتداد رشته کوه البرز و شرقی‌ترین ارتفاعات مهم آن محسوب می‌شود. این سلسله بین دو دشت نیشابور و مشهد قرار دارد.

شیرباد تنها پیست اسکی شرق کشور، زمستان پارسال حدود پنج ماه برف داشت و برای اسکی حرفه‌ای قابل استفاده بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.