به همت واقفان زمینه اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر در کارخانه دانش سلامت کوثر تولیدکننده تجهیزات پزشکی استان فارس فراهم شده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز -حجت الاسلام موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه خیران و واقفان بانیان و موسسان کارخانه موقوفه دانش سلامت کوثر هستند گفت: در این کارخانه بیش از ۵۰۰ نوع کالا و ۳۰ هزار قطعه پزشکی از ایمپلنت‌های ارتوپدی تولید می‌شود و برای ۶۵۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

حجت الاسلام موسوی افزود: کارخانه موقوفه دانش سلامت کوثر اولین شرکت دانش بنیان در سازمان اوقاف کشور است که با سرمایه گذاری از محل موقوفات نهاد نماینده مقام معظم رهبری و سازمان اوقاف استان با هدف کمک به مردم و رفع بخشی از مشکلات اقتصادی جامعه راه اندازی شده است.

ناظمی، مدیر کارخانه نیز با اشاره به اینکه این کارخانه در فضایی به وسعت ۳ هزار مترمربع و ۶ هزار مترمربع زیربنا ساخته شده است گفت: با توجه به پتانسیل موجود حدود ۲۰ درصد از نیاز کشور به تجهیزات و قطعات ایمپلنت‌های ارتوپدی، ستون فقرات، نوروسرجری و طب ورزشی از طریق این کارخانه تامین می‌شود و از خروج بیش از یک میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

ناظمی، گفت: تولیدات این کارخانه نه تنها در بیمارستان‌های شیراز که در کل کشور و حتی کشور‌های عراق، سوریه و عمان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای کشور هم ارز آوری دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار