مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره پاییز ۱۴۰۰ است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  جواد انوری مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، مودیان مالیاتی حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنند و براین اساس، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوه دوره سه ماهه سوم ۱۴۰۰، روز چهارشنبه ۱۵ دی ماه است.

مودیان می‌توانند از طریق درگاه ملی مالیات به نشانی اینترنتی WWW.INTAMEDIA.IR قسمت مالیات بر ارزش افزوده میز خدمت عملیات الکترونیک مالیاتی، اطلاعات تکمیلی در این ارتباط را دریافت و نسبت به ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات اقدام کنند.

مودیان مالیاتی که اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل پاییز ۱۴۰۰ را تا پایان مهلت مقرر ارائه نکنند، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرایم قانونی خواهند شد.

 از ۱۳ دی ۱۴۰۰ اصل طلا، جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات از این فلزات معاف از مالیات و عوارض است و اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده مشمول مالیات و عوارض با نرخ ۹ درصد می‌شود.

 با اشاره به اینکه قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب دوم خرداد ۱۴۰۰ از تاریخ سیزدهم دی لازم‌الاجرا است و مشمولان این قانون مکلف به اجرای تکالیف قانونی جدید و رعایت مقررات موضوع این قانون هستند، اضافه کرد: این قانون نسبت به گذشته، تغییرات و اصلاحات مختلفی دارد.

 به عنوان مثال بر اساس جزء‌های (۱) و (۲) بند (ب) ماده (۲۶) قانون دائمی شدن مالیات بر ارزش افزوده، اصل طلا، جواهر و پلاتین بکار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات طلا، جواهر و پلاتین معاف از مالیات و عوارض ارزش افزوده موضوع این قانون است و فقط اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده کالا‌های موضوع این بند مشمول مالیات و عوارض با نرخ ۹ درصد است.

 مودیان، عرضه کنندگان کالا و خدمات مربوط به این بند مکلفند کلیه عملیات خرید و فروش خود را در سامانه مودیان ثبت کنند و ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتین، اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده به تفکیک در صورتحساب الکترونیکی ثبت شود، در صورت کتمان و یا ثبت نکردن تمام یا برخی از معاملات در سامانه، مشمول جریمه‌ای معادل ۹ درصد ارزش طلا، جواهر و پلاتین می‌شود که غیر قابل بخشودگی است.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.