مدیر کل راه و شهرسازی البرز گفت: مالکان استان می‌توانند برای ساخت واحد‌های خود از تسهیلات قانون نهضت ملی مسکن برخوردار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان از البرز - خالقی گفت: براساس تصمیمات جدید و به منظور بهره‌مندی عموم مردم از مزایای طرح نهضت ملی مسکن، افراد خود مالک این استان می‌توانند برای ساخت واحد‌های خود از تسهیلات قانون نهضت ملی مسکن برخوردار شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: شهروندانی که در همه شهر‌های استان دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمان اخذ کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir و ثبت‌نام در این سامانه از تسهیلات مقرر در طرح نهضت ملی مسکن شهر کرج ۴۰۰۰ میلیون ریال و در سایر شهر‌های استان ۳۰۰۰ میلیون ریال و همچنین در روستا‌ها ۲۵۰۰ میلیون ریال برخوردار شوند.

بعد از تصویب قانون طرح جهش تولید مسکن در شهریور ماه امسال موضوع احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال از تکالیف اداره راه و شهرسازی قرار گرفت به همین منظور برای اجرایی کردن این موضوع و در فاز اول ثبت نام و نیاز سنجی از متقاضیان سراسر کشور به صورت همزمان در سامانه‌ای که به این منظور طراحی شده آغاز شد.

او گفت: مالکان این اراضی می‌توانند به ازای هر واحد به طور مجزا تسهیلات دریافت و در مرحله فروش اقساطی افراد مورد نظر را برای دریافت کارت اقساط و انجام قسط‌بندی به بانک عامل معرفی کنند.

داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، از الزامات ثبت نام در نهضت ملی مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به مدارک مورد نیاز برای بهره‌مندی از این طرح گفت: سند مالکیت و پروانه ساختمان تنها مدارک مورد نیاز برای استفاده از این تسهیلات است.

او گفت: افرادی که برای فروش اقساطی به بانک معرفی می‌شوند نیازی به دارا بودن شرایط ماده یک آیین‌نامه قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن ندارند.

تاکنون ۱۰۲ هزار البرزی در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

انتهای پیام/ ر.ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.