مسئول گروه جهادی شهدای مدافع حرم دهستان کهنویه گفت: در پی بارش‌های دیروز و طغیان سیلاب ۱۴ نفر گرفتار در سیل از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

سید هاشم هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با تشریح آخرین گزارش عملیات امداد و نجات افراد مفقودی و گرفتار در سیل و آبگرفتگی در بخش علامرودشت از توابع لامرد فارس گفت: نیرو‌های جهادی و مردمی امدادی در بدو حادثه به ارائه خدمات به افراد گرفتار سیل و جستجوی مفقودین پرداختند.

او گفت: امدادگران و نجاتگران با استفاده از دو دستگاه تراکتور، دو دستگاه لودر، خودروی باری شاسی بلند، دوربین‌های شکاری و دوربین هلی شات و طناب به چهارده نفر (۱۴ نفر) از افراد گرفتار در سیلاب خدمات امداد و رهاسازی و نجات از سیلاب، ارائه کردند.

هاشمی ادامه داد: نجات یافتگان که شش کودک شش و هشت بزرگسال بودند بلافاصله بعد از این حادثه جهت رسیدگی و مراقبت‌های درمانی به مرکز علامرودشت انتقال داده شدند.

 مسئول گروه جهادی شهدای مدافع حرم دهستان کهنویه گفت: در این عملیات نمیتوان ایثار و فداکاری یکی از اعضای شورای اسلامی کهنویه و پدر سه تن از کودکان و همکاری اهالی روستا‌های کهنویه و چاه گزی را نادیده گرفت.

این عملیات جهادی - مردمی در مسیر رودخانه چاه گزی - برکه سفید صورت گرفت و پیش از این بخشداری منطقه علامرودشت و فرمانده انتظامی منطقه در خصوص اعلام وضعیت قرمز به ساکنین و ارائه هشدار‌های لازم و گشت زنی در منطقه مبنی بر عدم تردد در مسیل‌ها و مسیر رودخانه‌ها و انجام ارزیابی از مسیر‌ها انجام داده بودند و در این عملیات اخیر نیز به برقراری نظم و هدایت و ساماندهی نیرو‌ها پرداختند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۴ دی ۱۴۰۰
اوووو کی گفته همش از گروه جهادی مدافعان حرم بوده هان
آخرین اخبار