مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: تعداد فوت شدگان در سیلاب در شهرستان‌های فارس به سه نفر رسید.

 باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز - رحیم آزادی گفت: بر اثر جاری شدن سیلاب سه نفر در شهرستان های داراب، لار و مهر جان خود را از دست دادند.

به گفته روستا سیلاب موجب مصدوم شدن تعدادی از افراد و مفقود شدن یک نفر در شهرستان  لارستان شده است.

 بارش‌های سیل آسا در روز گذشته موجب قطع شدن برق مناطق مختلف، مسدود شدن راه‌های روستایی و خسارت به بخش راه و کشاورزی نیز شد.

بخشدار مرکزی فسا گفت: بارندگی و طغیان رودخانه فصلی امروز در شهرستان فسا محور قدیم فسا به استهبان و چند روستای دیگر فسا را مسدود کرد.  

به توصیه بخشدار مرکزی فسا رانندگان وسایل نقلیه ای که قصد عزیمت به فسا را دارند می‌توانند از راه ارتباطی روستای کچویه به پلیس راه فسا تردد کنند.

روستا بخشدار مرکزی فسا گفت: بارش باران و طغیان رودخانه فصلی در فسا منجر به غرق شدن یک خودرو  ساعت ۱۱ دیشب در محور فسا- استهبان شد. 

به گفته این مسئول با مشارکت بیش از ۲۵ نفر از عوامل امداد و نجات، تنها سرنشین خودرو از درون آب نجات یافت و تحویل عوامل اورژانس شد.

سیل کارگر گاز پارسیان را به کام خود کشید

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان مهر گفت: سرویس شیفت شب پالایشگاه گاز پارسیان در حال انتقال کارگران به محل کار ،به دلیل طغیان رودخانه روستای نورآباد بخش وراوی در آب سقوط کرد.

محمدی گفت: باتلاش چند ساعت نیروهای بسیجی و امدادگر دو نفر از سرنشینان خودرو نجات یافتند اما جسد بی جان یکی از کارگران بعد از چند ساعت پیدا شد.

روز گذشته نیز بر اثر سیلاب جاری شده در داراب و لامرد دو نفر جان خود را از دست دادند. 

سیلاب، مسیر دسترسی به منطقه ویژه اقتصادی لامرد را قطع کرد

مسئول روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد فارس گفت: در پی بارش شدید باران یکشنبه شب در شهرستان‌های لامرد و مُهر، جاده دسترسی شهر لامرد به سایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد بسته شد.

سید محمد عباسی گفت: با سرازیر شدن آب‌های رودخانه مهران که منشاء آن از شهرستان مُهر آغاز و به دشت مرکزی شهرستان لامرد سرازیر می‌شود، صبح امروز سبب بسته شدن مسیر تردد به منطقه ویژه لامرد شده است.

او گفت: صبح امروز نیز صد‌ها نفر از کارکنان مجتمع آلومینیوم جنوب و صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد منتظر بازگشایی مسیر مذکور هستند تا در محل کار خود حاضر شوند.

کارکنان راهداری اداره راه و شهرسازی لامرد در این مسیر حضور دارند و با وجود کاهش شدت آب بر روی مسیر، اما هنوز امکان تردد ایمن وجود ندارد.

غیر حضوری شدن مدارس وراوی در پی وقوع سیل

سرپرست اموزش وپرورش شهرستان مهر گفت: به دلیل بارندگی‌های شدید روز گذشته امروز همه مدارس بخش وراوی شامل مدارس شهر‌های وراوی و خوزی بصورت غیرحضوری برگزار شد.

نادمی گفت: امتحانات حضوری مقطع متوسطه این بخش نیز لغو شد.

خسارت سیل به بخش وراوی شهرستان مهر

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان مهر گفت: در پی بارش ۱۵۶ میلیمتری باران در بخش وراوی و طغیان رودخانه فصلی مهران محور‌های ارتباطی خوزی - وراوی، نورآباد- وراوی و سبخی - چاه شرف مسدود شده است و کسانی که قصد رفتن به شهر وراوی و روستا‌های بخش وراوی را دارند میتوانند از جاده مهر و راوی رفت و آمد کنند.

حمزه محمدی گفت: این بارندگی باعث از بین رفتن صد‌ها راس دام سبک اهالی خوزی نورآباد و چاه گزی شد.

او گفت: بارش باران همچنین باعث سرریز شدن رودخانه کنار گوراب شهر خوزی شد و ایجاد خسارت به زیرساخت‌های شهر خوزی شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان مهر گفت: این بارندگی در دو روستای نورآباد و جایزه بخش وراوی خساراتی به شبکه آب و برق و گاز نیز وارد کرده است.

نیرو‌های امداد گاز نیز در محل حاضر شده ودرحال برطرف کردن مشکل قطعی گاز هستند.

خسارت سیل در بیرم لارستان

بخشدار بیرم لارستان با بیان اینکه بر اثر بارندگی روز گذشته، دو رودخانه اصلی بخش بیرم طغیان کرد، گفت: گاز و تلفن در سراسر بخش بیرم و برق در برخی از مناطق قطع شد.

او گفت: پل ورودی بالاده بیرم نیز شکسته شده و راه ارتباطی اصلی مسدود است.

بخشدار بیرم لارستان با اشاره به اینکه همچنین براثر وقوع سیل بیست گوسفند نیز تلف شدند، گفت: هنوز میزان دقیقی از خسارت سیل در این منطقه برآورد نشده است.

بازگشایی جاده فسا - استهبان

بخشدار مرکزی فسا گفت: راه موصلاتی فسا به استهبان که به علت بارش شدید باران و سیل دیروز، مسدود شده بود با تلاش نیرو‌های راهداری بازگشایی شد.

روستا گفت: رانندگان وسایل نقلیه که قصد دارند در محور فسا به استهبان تردد داشته باشند علاوه بر این محور می‌توانند از جاده روستایی کچویه تردد کنند.

خنج همچنان در محاصره سیلاب

عبدالله‌حقیری فرماندار خنج گفت: روستاهای بخش محمله شهرستان خنج همچنان در محاصره سیل قرار دارند.

او گفت: به‌علت ابگرفتگی، ‌تخریب جاده وپل دراین مسیر، فعلا امکان ارتباط وتردد در راه های روستایی خنج وجود ندارد.

حقیری گفت: درحال هماهنگی با هلال احمر هستیم تا از این طریق نیازهای اولیه به این روستاها ارسال شود.

بازگشایی مسیر‌های روستایی جهرم

فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: با توجه به بارش شدید باران و مسدود شدن راه ارتباطی ١١ روستا منطقه پشتکوه جهرم، اکیپ اداره راهدارای برای باز گشایی مسیر‌ها مستقر شدند.

شفیعیان گفت: با تلاش راهداران راه‌های ارتباطی بازگشایی شد.

روز گذشته به دلیل بارش شدید باران راه‌های ارتباطی باغگر، پازنویه، چاه تلخ، زردزال، خفت بیده، گودظهرو، انبار آباد، خلزهلدان، حسنی، دابست، سکده و شیردان از روستا‌ها و یا آبادی‌های بخش مرکزی جهرم مسدود شد.

خسارت میلیاردی سامانه بارشی در لامرد

فرماندار لامرد گفت: فعالیت سامانه بارشی اخیر در شهرستان لامرد در بخش های زیرساختی شهری و روستایی، راه های مواصلاتی و کشاورزی، ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت.

رستگار گفت: همچنین بر اثر بارش‌ها ۴۴ واحد مسکونی به صورت ۱۰۰ درصد و ۱۳۰ واحد نیز ۳۰ درصد در بخش های اشکنان، علامرودشت و مرکزی این شهرستان تخریب شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.