رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: مه غلیظ صبحگاهی دید افقی در محور‌های این شهرستان را به حدود ۴۰ متر کاهش داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: در محور مهاباد به ارومیه در حدفاصل سد حسنلو، گردنه قره بلاغ و گردنه زمزیران پدیده مه غلیظ نیز گزارش شده که دید افقی را به حدود ۴۰ تا ۱۰۰ متر کاهش داده است.

خادمی گفت: در سایر محور‌های ارتباطی نیز دید افقی به کمتر از ۶۰ متر رسیده که نیاز است رانندگان هنگام تردد در محور‌های این شهرستان با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی حرکت کنند.

وی گفت: با توجه به کاهش دید افقی، تداوم بارش برف و کاهش دما در محور‌های مواصلاتی به ویژه گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف‌روبی در این شهرستان علاوه بر راهدارخانه مرکزی، راهدارخانه "کیتکه" (گردنه جواله‌ره‌شان) و "کله‌گاوی" (گردنه زمزیران) در مسیر مهاباد - سردشت، "قره‌بلاغ" (مسیر مهاباد - بوکان) و سه راهداری سیار در این شهرستان نیز فعال است.

مهاباد دارای بیش از ۸۴۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.