سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان گفت: طیور بومی این شهرستان به صورت رایگان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، طاهره عظیم پور، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان گفت: نیوکاسل یک بیماری حاد در پرندگان است که تنها راه مقابله با آن، کنترل و پیشگیری از طریق واکسیناسیون و رعایت دقیق اصول امنیت زیستی در محل‌های پرورش است.

او گفت: با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان حدود هفتاد هزار طیور بومی با واکسن نیوکاسل آشامیدنی مقاوم به گرما مورد واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

عظیم پور گفت: نیرو‌های شبکه دامپزشکی شهرستان، با تحویل واکسن به شهروندانی که دارای طیور خانگی بودند، اقدام به واکسینه کردن طیور نمودند.

این مسئول با بیان اینکه این طرح با همکاری دهیاران و شورای روستا‌ها صورت گرفته است، گفت: اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل گامی مهم در جلوگیری از شیوع بیماری نیوکاسل در روستا‌ها و انتقال آن‌ها به واحد‌های صنعتی مرغداری در استان است.
او گفت: بیماری نیوکاسل خود را با علائم تنگی نفس، سرفه، بی اشتهایی، افتادن بال‌ها و فلجی، به دور خود چرخیدن، لرزش، تورم چشم و گلو، اسهال آبکی و سبز، و ناهنجاری و کاهش تخم گذاری نشان می‌دهد و فوق العاده واگیردار است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان در پایان از مرغداران درخواست کرد در صورت مشاهده علائم بیماری در واحد‌های پرورش طیور خود، با اطلاع سریع به شبکه دامپزشکی شهرستان به شماره ۰۳۵۳۲۲۲۲۱۲۶ یا شماره ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان یزد، از شیوع بیماری در استان جلوگیری کنند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار