استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مکتب سلیمانی تجلی مکتب عاشورایی است و اگر دشمنان و معاندان توانستند مکتب عاشورا را حذف کنند این مکتب را هم می‌توانند حذف کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: دشمنان با به شهادت رساندن شهید سردار سلیمانی قصد داشتند تا وی حذف کنند، اما غافل از این بودند که مکتب سلیمانی تجلی مکتب عاشورایی است و اگر دشمنان و معاندان توانستند مکتب عاشورا را حذف کنند این مکتب را هم می‌توانند حذف کنند.

دشمن تصور می‌کرد با ترور حاج قاسم، قوی‌ترین رشته پیوسته مردم و نظام را حذف می‌کند، اما کور خواندند چرا که این رشته محکم‌تر شده است.


بیشتر بخوانید


دشمن فکر می‌کرد اگر شهید سلیمانی را ترور کند مقاومت نمی‌تواند پاسخ درستی بدهد، اما پاسخ قاطعانه جمهوری اسلامی و هدف قرار دادن پایگاه عین‌الاسد، اولین پاسخ به شهادت سردار سلیمانی بود که قدرتمندانه صورت گرفت و آمریکا را غافلگیر کرد.

فرار مذبوحانه آمریکا از افغانستان از دیگر دستاورد‌های شهادت سردار سلیمانی و تداوم مکتب او است، آمریکا هزینه سنگینی را متحمل شد و با خروجش از افغانستان نشان داد که با شهادت سردار سلیمانی کاری از پیش نبرده است.

بعد از شهادت سردار سلیمانی، لرزه بر پیکر آمریکا و هم پیمانانش افتاد و اوضاع یمن به نفع انصارالله چرخید و آمریکا و هم پیمانانش از ادامه جنگ بی‌هدف خود منصرف شدند و هر روز شکست آن‌ها را در یمن می‌بینیم و مثل زلزله و سونامی شاهد ضربه سهمگین بر پیکر قاتلان شهید سلیمانی هستیم.

وحدت و ایستادگی مردم و گروه‌های جبهه مقاومت در منطقه از دیگر تاثیرات شهادت سردار سلیمانی است، مردم منطقه برای خروج نظامیان آمریکا ایستادگی می‌کنند و پایان کار آن‌ها را رقم می‌زنند.

شهید سلیمانی به صورت همزمان بر استراتژی و تاکتیک در نبرد تسلط داشت و سرعت عمل و تصمیم‌گیری صحیح و به موقع در میدان نبرد از ویژگی‌های ممتاز وی بود.

سردار سلیمانی مرز‌های امنیتی کشور را ارتقا و حوزه تمدنی ایران را افزایش داد.

حاج قاسم فرمانده‌ای بود که جلوتر از نیرو‌ها به منطقه خطر وارد می‌شد، اخلاق‌مدار بود و همواره بر وحدت و همدلی امت اسلامی تاکید می‌کرد.

القای ناکارآمدی نظام و دولت از جمله فتنه‌اندازی‌های دشمن برای ایران اسلامی است که تلاش دارند برای کشور مشکلاتی ایجاد کنند، اما باید در برابر این فتنه‌ها وحدت داشته باشیم.

دشمن با مطالبات صنفی وارد میدان می‌شود و در نهایت به اهداف سیاسی و براندازی می‌رسد از همین‌رو باید در برابر فتنه‌ها بصیر و آگاه بود و با دشمن‌شناسی اجازه فتنه‌گری به دشمن ندهیم.

البته مطالباتی هم وجود دارد که اجتناب‌ناپذیر است، اما با صبر و حوصله به آن‌ها پاسخ داده می‌شود.

صبح امروز دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با عنوان «مکتب شهید سلیمانی، تجلی مکتب عاشورایی» در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

سردار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت سرانجام توسط موشک‌های لیزری پهپاد آمریکایی در بامداد روز ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ به همراه شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس حشد الشعبی، سردار پورجعفری رئیس دفتر شهید سلیمانی، شهید وحید زمانی نیا و شهید هادی طارمی و شهید محمدرضا الجابری رئیس تشریفات حشد الشعبی در پی حمله پهپادی نیرو‌های آمریکایی به کاروان آن‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار