معاون تربیت بدنی و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص نحوه ارائه کارت واکسیناسیون برای امتحانات حضوری مدارس توضیحی ارائه داد.

باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون تربیت بدنی و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان و ایجاد ایمنی و مصونیت عمومی لازم است حداقل ۸۵ درصد دانش‌آموزان واکسینه شوند.

محمود معزی گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان واجد شرایط استان خوزستان دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان دوره تحصیلی متوسطه نیز دُز دوم را دریافت کرده‌اند که لازم است در زمان تعیین‌شده دُز دوم را دریافت کنند.

او گفت:  با توجه به اهمیت برگزاری امتحانات نوبت اول، همه دانش‌آموزان باید در امتحانات دی‌ماه شرکت کنند و ناظرین آموزش و پرورش نظارت و مراقبت کامل بر امتحانات حضوری را به صورت نوبت‌بندی و با رعایت کامل نکات بهداشتی بر اساس دستورالعمل مربوطه بر عهده خواهند داشت.

به گفته این مقام مسئول  به منظور پیشگیری از شیوع کروناویروس در استان به ویژه سویه جدید اُمیکرون، دانش‌آموزانی که هنوز اقدام به تزریق دُز دوم نکرده‌اند به مراکز واکسیناسیون مراجعه و دُز دوم را دریافت کنند.

معاون تربیت بدنی و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: کارت واکسیناسیون دانش‌آموزی پس از دریافت دو دُز برای درج در پرونده دانش‌آموزان واجد شرایط لازم است، تست منفی PCR نیز برای دانش‌آموزان دارای علائم بیماری اجباری است.

او گفت: دانش‌آموزانی که در مدرسه برای شرکت در امتحان حاضر می‌شوند لازم است بهداشت فردی را رعایت کنند.

به گفته این مقام مسئول دانش‌آموزان حتما باید از ماسک و اسپری ضدعفونی استفاده کنند و فاصله‌گذاری حداقل یک و نیم متر را رعایت کنند، آب و تغذیه بسته‌بندی شده و لوازم‌التحریر شخصی به همراه داشته باشند و از دست دادن، روبوسی و در آغوش گرفتن یکدیگر پرهیز کنند و پس از اتمام امتحان و یا کلاس درس، مدرسه را ترک کنند.

معزی گفت: به منظور سهولت در رصد هوشمند وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزی و کارکنان آموزش و پرورش سامانه sida.medu.ir طراحی شده و لازم است مدیران مدارس اقدام به ثبت اطلاعات روزانه موارد غیبت دانش‌آموزان و کارکنان در صورت ابتلا اقدام کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.