شرکت ملی حفاری و دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان برای همکاری‌های آموزشی و حمایت از تحقیقات علمی، نوآوری و تولید دانش فنی تفاهمنامه امضا کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تفاهمنامه همکاری‌های آموزشی و حمایت از تحقیقات علمی، پژوهشی، نوآوری و تولید دانش فنی به امضای حمید رضا گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان رسید.

گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران  گفت: صنعت حفاری یکی از تخصصی‌ترین صنایع است که همه علوم در آن کاربرد دارد و در همین ارتباط تعامل و همکاری با دانشگاه‌ها و تلفیق علم و تجربه می‌تواند به توسعه، پیشرفت و تعالی این صنعت مادر تخصصی کمک نماید.

او گفت: مباحث آموزش، تحقیق و پژوهش و صدور خدمات فنی و مهندسی در سطح منطقه در سرفصل برنامه‌های شرکت قرار دارد، اظهار کرد: در زمان حاضر همکاری‌های مشترک و مستمر، هم افزایی، استفاده از توانمندی‌های یکدیگر در جهت ارتقاء سطح علمی و دانش فنی شرکت می‌تواند بسیاری از چالش‌ها و مشکلات را برطرف کند.

 افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: رویکرد اصلی دانشگاه شناسایی چالش‌ها و حل مسائل با استفاده از اساتید مجرب و کارشناسان و متخصصان در صنعت است.

او گفت: در دانشگاه توان بالقوه‌ای وجود دارد که در ارتباط با صنعت می‌تواند بالفعل شود و به حل مشکلات صنایع کمک کند،  و این دانشگاه در سال‌های گذشته همکاری‌های ارزشمندی در بخش‌های پژوهشی و ساخت قطعات با شرکت ملی حفاری ایران داشته است که انتظار می‌رود این همکاری‌ها توسعه یابد.

این تفاهمنامه شامل موضوعات آموزشی، پژوهشی و فناوری تنظیم گردیده که اجرای پروژه‌های تحقیقاتی - کاربردی مورد نیاز تا مرحله تبیین دانش فنی، بررسی میزان نیاز به فناوری‌های نوین و برنامه ریزی جهت نیل به موارد اولویت دار، انجام امور مطالعاتی، بازدید‌های علمی و استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی است.

همچنین به اشتراک گذاری منابع علمی و آموزشی طرفین، استفاده از امکانات، تجهیزات و فضای آموزشی در برگزاری دوره‌ها و همایش‌های مشترک، تجاری سازی قابلیت‌های آموزشی و پژوهشی از محور‌های مورد اهتمام در مبحث موضوعات آموزشی است.

در بخش موضوعات پژوهشی، استقرار مرکز تحقیقات ملی حفاری در دانشگاه آزاد واحد اهواز، هدایت و حمایت از پایان نامه‌های تحصیلی، به کارگیری اساتید دانشگاه، بررسی و ارزیابی طرح‌ها و استفاده از ظرفیت‌های علمی و کارشناسی به عنوان محور همکاری لحاظ گردیده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.