رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت:عامل نگهداری پرنده شکاری «سارگپه» با رای مرجع قضایی به پرداخت جریمه نقدی و سه سال حبس محکوم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجید شعبانلو, رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: عامل نگهداری پرنده شکاری «سارگپه» به دلیل نگهداری حیوان وحشی به تحمل سه سال حبس و پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جزایی نقدی محکوم شد.

براساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید، خرید، فروش و نگهداری حیوانات وحشی تخلف و جرم محسوب می‌شود.

او گفت: همچنین یک واحد خدماتی نیز به علت ایجاد آلودگی زیست محیطی از طریق بازیافت زباله به پرداخت ۱۸ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت:فعالیت این واحد بازیافت پلاستیک به علت آلوده کردن آب موجب اعتراض ساکنان منطقه انصارالامام در استان همدان شده بود که طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی متصدی این واحد به علت تهدید بهداشت عمومی به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

به گفته شعبانلو متصدی این واحد تولیدی پس از جمع آوری پلاستیک اقدام به شست وشوی آن‌ها می‌کرد که به علت نبود سیستم فاضلاب، پساب به وجود آمده در داخل خاک نفوذ می‌کند.

او گفت: مبالغ جریمه و نوع احکام صادره برای افراد متخلف در حوزه محیط زیست به هیچ عنوان بازدارنده نیست و این موضوع نیاز به بازنگری و اعمال قوانین بازدارنده برای حفظ محیط زیست دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت:تاکنون برای متصدیان ۱۳ واحد بازیافت فعال در مسیر جاده «انصارالامام» شهرستان همدان به خاطر خُرد کردن، آسیاب و شست وشوی ضایعات با وجود نداشتن سامانه فاضلاب و آثار منفی زیست محیطی این اقدام بر روی بافت خاک و آب پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضایی شده است.

به گفته شعبانلو ۲۹۵ واحد جمع‌آوری ضایعات و بازیافت غیرمجاز زباله در جاده انصارالامام شهر همدان فعال هستند که به صورت مکرر به این واحد‌ها به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی و آلوده نکردن آب و خاک هشدار‌های داده شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت:خواستار انتقال تمامی واحد‌های بازیافت زباله و پلاستیک به خارج از حریم‌های شهری با همکاری شهرداری همدان و مریانج، جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت، راهداری و حمل و نقل جاده ای، اداره برق و دستگاه قضایی و دیگر نهاد‌های مسئول هستیم.

شعبانلو گفت:در ادامه یکی از مشکلات زیست محیطی همدان را تخلیه زباله و نخاله در حریم راه‌ها دانست.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.