رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

۱۹۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید امسال در استان سمنان پرداخت شد

تشنه دل گفت: ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۶۵۰ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان از ابتدای امسال تاکنون پرداخت شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی تشنه دل رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در  جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان گفت: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحد‌های تولیدی استان از ابتدای امسال تاکنون سهم صنعت، ۱۶۵ واحد به ارزش حدود ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و سهم کشاورزی ۴۸۵ واحد به ارزش حدود یک هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال بود.

 ۸۹۰ واحد تولیدی استان برای دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۴۴ هزار میلیارد ریال تاکنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۰، به بانک‌های عامل معرفی شدند.

 از مجموع ۸۹۰ واحد تولیدی معرفی شده به بانک برای دریافت تسهیلات رونق تولید پرونده مربوط به ۲۴۰ واحد در بانک‌ها در دست بررسی است.

پرداخت تسهیلات به ارزش حدود پنج‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۱۳۴ واحد تولیدی متقاضی در این جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید موافقت شد که با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال جدید برای ۲۹۰ نفر در استان فراهم می‌شود.

یک هزار و ۷۹۱ واحد صنعتی در استان سمنان دارای پروانه بهره برداری و مشغول به فعالیت هستند که با سرمایه گذاری حدود ۹۳ هزار میلیارد ریال برای ۵۳ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغالزایی داشتند. پروانه بهره‌برداری برای سرمایه‌گذاری حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان صادر شد که برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی داشت.

۳۷ درصد اشتغالزایی استان سمنان در بخش صنعت و تولید است.

انتهای پیام /  ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.