شبه‌نظامیان جمهوری خلق لوگانسک در شرق اوکراین، ارتش اوکراین را به استقرار غیرقانونی تسلیحات در نزدیکی منطقه درگیری متهم کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در ادامه تنش‌های روسیه و اوکراین، «ایوان فیلیپنکو» سخنگوی شبه‌نظامیان جمهوری خلق لوگانسک (دولت خودخوانده در شرق اوکراین)، ارتش اوکراین را به استقرار غیرقانونی سلاح و تجهیزات نظامی در نزدیکی منطقه درگیری متهم کرد.

فیلیپنکو در جلسه توجیهی امروز (یک‌شنبه) با بیان آن‌که در شبانه‌روز گذشته هیچ نقض آتش‌بسی صورت نگرفته است، گفت: «ارتش اوکراین به استقرار سلاح و تجهیزات نظامی در شهرک‌های تحت کنترل اوکراین ادامه داده است، و درواقع توافقنامه‌های ممنوعیت استقرار چنین تسلیحاتی در شهرک‌های نزدیک خط مقدم را نقض کرده است.»

این مقام اوکراینی در انتهای سخنان خود اشاره کرد که نیرو‌های اوکراینی یک سیستم جنگ الکترونیک رادیویی متحرک را مستقر کرده‌اند تا کانال‌های کنترل و ناوبری مورد استفاده پهپاد‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا را سرکوب کنند که وظیفه نظارت بر وضعیت روی زمین را دارند.

جمهوری خلق لوهانسک یک دولت خودخوانده در شرق اوکراین است که با روسیه و جمهوری خلق دونتسک نیز هم‌مرز است. بخش شمالی استان لوهانسک همچنان در اختیار دولت اوکراین است. البته جمهوری خلق لوهانسک کنترل خود را در بیشتر مناطق استان از دست داده است، اما همچنان بخش اعظمی از آن تحت کنترل تجزیه‌طلبان است.

اوکراین در حال حاضر در تلاش برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و دریافت برخی مهمات و تسلیحاتِ آمریکا از سوی این کشور از جمله موشک‌های «جاولین» باعث انتقاد شدید از سوی روسیه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار