وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک ناوچه فرانسوی را در دریای سیاه تحت نظر قرار داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بحبوحه تنش‌ها بین مسکو و کشور‌های غربی درباره پرونده اوکراین، وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد یک ناوچه فرانسوی را در دریای سیاه تحت نظر قرار داده است.

بنا بر اعلام خبرگزاری‌های روسیه، وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیرو‌ها و منابع ناوگان دریای سیاه، نظارت بر فعالیت‌های ناوچه اوورنی (Auvergne) نیروی دریایی فرانسه را آغاز کرده اند.»

این وزارتخانه در پاسخ به تماس خبرگزاری فرانسه در این خصوص جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

 کشور‌های غربی، روسیه را به تدارک حمله‌ای جدید به اوکراین و استقرار شمار قابل توجهی از نیرو‌های نظامی خود در مرز مشترک دو کشور متهم می‌کنند. کرملین این اتهامات را رد کرده و می‌گوید که از سوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که استقرار تجهیزات هوایی و دریایی خود را در منطقه دریای سیاه افزایش داده است، تهدید می‌شود.

طی چند هفته اخیر روسیه اعلام کرده است که بار‌ها جنگنده‌های غربی را رهگیری کرده و همچنین از وقوع حوادثی با ناو‌های کشور‌های رقیب خبر داده است.

مسکو هفته پیش اعلام کرد چند فروند هواپیمای فرانسوی و آمریکایی را رهگیری کرده است.

اوایل دسامبر، مسکو اعلام کرد که یک هواپیمای خطوط هوایی این کشور برای اجتناب از برخورد با هواپیمای جاسوسی ناتو بر فراز دریای سیاه مجبور به تغییر مسیر شد و از وقوع یک «فاجعه» جلوگیری کرد.

روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه را در دریای سیاه ضمیمه خاک خود کرد و حامی جدایی طلبان طرفدار روسیه که نیرو‌های اوکراینی از حدود هشت سال پیش در شرق اوکراین درگیر جنگ با آن‌ها هستند، محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار