بوریس جانسون در تماس تلفنی با رئیس جمهور روسیه، بر کاهش تنش در مرز اوکراین تأکید کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آر تی، در پی بحران در مرز اوکراین، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تلفنی گفتگو کرد.

در این تماس تلفنی، جانسون بر نگرانی عمیق انگلیس بخاطر حضور نیرو‌های روسیه در مرز اوکراین تأکید کرد و بار دیگر از اهمیت کار از طریق کانال‌های دیپلماتیک در جهت کاهش تنش و نیز تشخیص راه حل‌های پایدار سخن گفت.

بر اساس گزارش آر تی، در این تماس، نخست وزیر انگلیس بر پایبندی کشورش به یکپارچگی سرزمینی اوکراین و حاکمیت این کشور تأکید کرده و هشدار داد هرگونه اقدامات بی ثبات کننده، اشتباهی راهبردی خواهد بود که پیامدی ناگوار خواهد داشت.

وی همچنین بر اهمیت این گفتگو بر امنیت منطقه و جهان تأکید کرد؛ همچنانکه دو طرف بر اهمیت این مسأله که تمامی طرف‌ها به شرایط پروتکل مینسک احترام بگذارند، توافق نظر داشتند.

بوریس جانسون و ولادیمیر پوتین هچنین در این گفتگو از پیشرفت‌ها در زمینه سخنرانی‌های انجام شده درباره تغییرات آب و هوایی و حفاظت از جنگل‌ها در «کنفرانس تغییرات آب وهوایی سازمان ملل متحد ۲۰۲۱» استقبال کرده و گفتند همکاری روسیه و انگلیس برای انجام تعهدات ایجاد شده در گلاسگو حیاتی است.

گفتنی است روز گذشته نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی ادعا کرد اگر تجاوز روسیه به اوکراین ادامه داشته باشد، آمریکا اجازه انتقال گاز از طریق پروژه خط لوله گازی نورداستریم ۲ منتقل نخواهد داد.

او که با شبکه خبری ان‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد، در بخشی از سخنان خود مدعی شد: «هیچ گازی از این خط لوله در حال حاضر عبور نمی‌کند، این پروژه مانند منبع اهرمی فشار بر روسیه عمل می‌کند، زیرا اگر اقدامات روسیه علیه اوکراین ادامه پیدا کند، زمانی‌که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، بخواهد شاهد عبور گاز از آن باشد، مانع آن خواهیم شد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار