مدتی است صحبت از برپایی نمایشگاه مبلمان در شهرستان بیرجند مطرح است در حالی که کسبه از اوضاع بد بازار گلایه‌مندند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یکی از فروشندگان مبلمان شهرستان بیرجند گفت: کرونا و کم شدن میزان خرید مردم، بازار مبلمان را در این دو سال بسیار خراب کرده است و حالا حرف از برپایی نمایشگاه مبلمان می‌زنند.

او گفت: وقتی فروش کسبه شهرستان خودمان کم است چه لزومی دارد نمایشگاهی برپا شود که در آن از دیگر استان ها هم شرکت می‌کنند؟

برای پیگیری چون و چرا‌های این نمایشگاه با مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی و رئیس اتحادیه مبلمان و دکوراسیون داخلی شهرستان بیرجند گفتگو کردیم.

انصاری رئیس اتحادیه مبلمان و دکوراسیون داخلی شهرستان بیرجند گفت: دو ماه پیش نامه‌ای مبنی بر برگزاری نمایشگاه مبلمان در شهرستان بیرجند به دست ما رسید.

او گفت: برخی از کسبه‌ها به خاطر آسیبی که فروش شان از کرونا دیده بود، نسبت به برگزاری این نمایشگاه معترض شدند، زیرا از استان‌های دیگر هم در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

انصاری گفت: نامه‌ای برای صنعت، معدن و تجارت استان زدیم و خواهان لغو برپایی نمایشگاه شدیم، اما جواب آمد که برپایی نمایشگاه، مصوبه‌ای کشوری و حتمی است.

رئیس اتحادیه مبلمان و دکوراسیون داخلی شهرستان بیرجند گفت: برخی از مردم حس می‌کنند قیمت‌ها در نمایشگاه بالاتر از قیمت هایشان در مغازه است و یا مبلی که برایشان ارسال می‌شود بی کیفیت‌تر از نمونه موجود در غرفه است.

او گفت: در جلسه اخیر خواستار کاهش قیمت اجاره غرفه‌ها شدیم تا اجاره‌ها باعث افزایش قیمت مبلمان نشود و به دنبال آن با مجری برپایی نمایشگاه در تهران نیز گفتگو کردیم.

انصاری گفت: ما به دنبال این هستیم حداقل تعداد زیادی از کسبه شهرستان خودمان در ایننمتیشگاه شرکت کنند تا هم رقابت ایجاد شود و هم درآمدی برای کسبه به دست آید.

بدون هماهنگی با دفتر نمایشگاه مبل نخرید

جرجانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: دو سالی می‌شود نمایشگاه مبلملن در استان برگزار نشده است و حتی برخی کسبه تقاضای برپایی نمایشگاه را داشته اند.

او گفت: تصمیم بر این گرفته شده است که برای کسبه شهرستان خودمان تخفیفاتی در اجاره غرفه‌ها ارائه شود تا به پایین آمدن قیمت فروش مبلمان کمک کند.

جرجانی گفت: از کسبه‌های شهرستان می‌خواهیم در این نمایشگاه شرکت کنند تا رونقی در بازار خود استان هم اتفاق بیفتد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: هم استانی‌ها در زمان خرید از غرفه‌ها دقت داشته باشند و حتما با هماهنگی دفتر نمایشگاه خرید خود را انجام دهند تا در صورت گرانفروشی و یا عدم کیفیت بتوانند پیگیر شوند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۶ دی ۱۴۰۰
تاریخ برگزاری نمایشگاه کی هست