نوری گفت: مکتب شهید سلیمانی باید جز برنامه‌های درسی ما شود. در برنامه درسی شهید سلیمانی؛ چیستی و چرایی مبارزه مشخص است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در اولین یادواره شهدای گرانقدر تربیت بدنی و سلامت که صبح امروز برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم خدمت کنیم باید توانایی لازم را داشته باشیم، بنابرهمین رهبر انقلاب اسلامی فرمودند تهذیب، تحصیل و ورزش. نظام آموزشی ما باید عرصه را برای ورزش فراهم کند تا نتیجه بگیرد.

او افزود: شهید سلیمانی خود دارای اوصافی بود و همه آن را می‌دانیم. تکریم ارزش‌های انقلاب و خانواده شهدا، شهادت طلبی، بن بست شکنی و غیره از صفات او بود، همچنین معنویت، عقلانیت و گسترش عدالت از ویژگی‌های مکتب اوست.

نوری گفت: این مکتب باید جز برنامه‌های درسی ما شود. در برنامه درسی شهید سلیمانی؛ چیستی و چرایی مبارزه مشخص است. این مبارزه برای رسیدن به خود خداست. مکتب او آرمان‌ها واهداف مبارزه را مشخص می‌کند.

نوری گفت: شهید سلیمانی تسهیل کننده بود و از ظرفیت افراد استفاده می‌کرد. گروه بندی افراد را شروع کرد و در تمام کشور‌های جهان این امر را پیاده کرد. وقتی این مکتب را ازشیابی می‌کنیم؛ آن‌وقت می‌فهمیم که چه اتفاقی افتاده است. ما اعتقاد داریم که شهدا زنده اند. اکنون از شهید سلیمانی بیشتر می‌ترسند.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شناسایی الگو‌های رفتاری شهدا یکی از اهداف این یادواره است چرا که با این ستارگان می‌توان راه را از بی‌راهه شناخت همچنین شناسایی روحیه جوانمردی و مردم داری در مدارس کشور از جمله اهداف برگزاری این یادواره است.

او افزود: جمع آوری مستندات، برگزاری مسابقات در زمینه هنر‌های ترسیمی و تولیدات چند رسانه‌ای نیز از دیگر اقدامات برای این یادواره بود. مجموع آثاری که به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان رسیده است، بیش از ۱۳۰۰ اثر است.

حمیدی گفت: غبارروبی و زیارت مقبره شهدا، بارگذاری محصولات تهیه شده در کانال‌های شاد و ایجاد یک جریان سراسری هشتک‌گذاری در این کانال‌ها نیز انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
چرا مسئولین فقط بلدن نظریه پردازی کنن و تئوری ارائه کنند؟ چرا یکبار مسئولی نمیگه ن این کار را انجام دادم؟همه فقط بلدن بگن این کار باید بشه و باید این کار کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۲ دی ۱۴۰۰
#امتحانات_حضوری_را_لغو_کنید
#در_برابر_جان_دانش_اموزان_مسئول_هستید
آخرین اخبار