تندیس سردار سلیمانی در عرصه میدان شهدا طراحی و نصب می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فردا ۱۳ دی ماه، سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است و بعد از رحلت امام خمینی (ره)، حضور فوق‌العاده مردم در مراسم تشییع ایشان کم‌نظیر و کم‌سابقه بود.

وی حضور سردار غیاثی فرمانده سپاه خراسان رضوی را به مناسبت سالکرد شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی در نوزدهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گرامی داشت.

وی گفت: ما رکن اصلی مکتب اثنی عشری حضرت فاطمه (س) است و به‌واسطه حضرت فاطمه (س) این خلقت شکل گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فردا سیزدهم دی ماه سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است و او کسی بود که بعد از رحلت امام خمینی (ره)، حضور فوق‌العاده مردم در مراسم تشییع ایشان کم‌نظیر و کم‌سابقه بود.

موحدیان گفت: به‌واسطه این بزرگوار داعش در نطفه خفه شد و ار شکل‌گیری این حکومت جلوگیری کرد، ان‌شاءالله قدردان باشیم و یاد شهدای گران‌قدر سوریه را گرامی می‌داریم.


سردار سلیمانی، شهیدی که نیازی به تعریف و تمجید ما ندارد

همچنین سردار غیاثی فرمانده سپاه خراسان رضوی گفت: امیدواریم از همه ظرفیت‌ها با هدف انتفاع مردم و جامعه بهره ببریم و ما هم آنچه را که در توان و بضاعت داریم بتوانیم در استان داشته باشیم.

وی گفت: از مهم‌ترین ویژگی‌های آن حضرت فدایی و ولایی بودن است که برای تمام نسل‌ها می‌تواند درس‌آموز باشد. از ویژگی حضرت زهرا (س) همچنین شکیبایی در زمان‌های سخت است که برای نسل‌های محتلف می‌تواند آموزنده باشد.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، فردا شهادت سردار سلیمانی است این شهید نیازی به تعریف و تمجید ما ندارد توصیف رهبر از سردار از این شهید بزرگوار بسیار کامل و تاثیر گذار است. من معتقدم شهید ظرفیت الگو سازی در همه ابعاد و سطوح را دارد در واقع یک پشتوانه قوی برای دیپلماسی عزت‌مند ما بوده است و افرادی که در این مکتب رشد کردند بسیار ارزشمند برای نظام هستند.

فرمانده سپاه خراسان رضوی گفت: به گفته حضرت آقا به برکت خون شهید سردار ما امروز استیصال امریکا را در جبهه مقاومت شاهد هستیم. سلیمانی عزیز ملی‌ترین و امتی‌تر شخصیت دنیا اسلام است و رهبری در ارتباط با صدق و اخلاص و بصیرت که جوهره شخصیت این شهید است از ایشان نام برده است.

غیاثی گفت: شهید سلیمانی دست یافتنی است و رزق شهید را در دوران حیاتش دست یافته بود رفتار شهید سلیمانی در روز‌های منتهی به شهادت حاکی از همین است که شهید سلیمانی، عراق را برای شهادتش انتخاب کرده بود. شهید سلیمانی دست یافتنی و ما هم به تاسی مکتب او این نهضت را در مدیریت خود بهره ببریم.

به گفته وی شخصیت شهید سلیمانی ابعاد مختلف دارد و مکتب ایشان توسط فعالان فرهنگی و رسانه‌های انقلابی گسترش پیدا کند. سیره زندگی شهید، الهام بخش ما می‌تواند باشد و پایبندی کارگزاران ما هم باید به این شاخص‌ها باشد. از ویژگی دیگر شهید سلیمانی، دلداگی وی به حضرت زهرا (س) بود و در شرایط سخت پناه خود را حضرت زهرا معرفی می‌کرد و اثرات این توسل را در روز‌های سخت می‌توان شاهد بود.

مصوبات

نامگذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر؛
۱. نامگذاری معبر فرعی۲۲بهمن۴/۱۷ با حفظ شماره به نام شهید علی اکبر اکبری (منطقه۳)
۲. نامگذاری معیر شهید رجایی۳۳/۱واقع در بلوارشهید رجایی طرق با حفظ شماره به نام سید جلال بهبودی (منطقه۷)
۳. نامگذاری معبر شهید رفیعی۱۳با حفظ شماره به نام شهید محمد علی نیکنامی (منطقه۱۰)
۴. نامگذاری معبر فرعی شهیدان بختی۱واقع در خیابان شهید فلاحی۸ با حفظ شماره به نام شهید اسحاق عادل خواه (منطقه۱۰)
۵. نامگذاری معبر فرعی فارغ التحصیلان۱۴با حفظ شماره به نام شهید جلال موفق یامی (منطقه۱۱)

طراحی و‌نصب یادمان شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در میدان شهدا

در فاز اول نسبت به طراحی ونصب ۵ قاب طرح برجسته و در فاز دوم؛ نسبت به طراحی و نصب تندیسی متناسب با شأن و جایگاه سردار دل‌ها همراه با وصیت نامه ایشان در عرصه میدان شهدا با رعایت دستور العمل صدور مجوز ساخت و نصب مجسمه و یادمان در میدان‌ها و اماکن عمومی مصوب۹۹/۳/۳۰ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام نماید.

انتهای پیام//س.ع.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.