مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار با اشاره به افزایش دو برابری سطح کشت و میزان تولید در طرح تولید محصول سالم و استاندارد گفت: سطح مزارعی که مشارکت داشته اند نسبت به سال زراعی پارسال از ۵۰ به یکصد هکتار رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول جوکار  با اشاره به اینکه طرح تولید محصول سالم و استاندارد در سال زراعی قبل در مزارع صیفی و جالیزی این شهرستان اجرا شده، گفت: میزان تولید نیز در مدت مذکور از ۳ هزار به ۶ هزار تن افزایش داشته است.

او گفت: در سال زراعی قبل با همکاری تعاونی تولید مظفری ۲۰ فقره پروانه کاربرد کد حد مجاز آلاینده‌ها از سوی انجمن صنفی کلینیک‌های گیاهپزشکی استان فارس برای محصولات زراعی شهرستان کوار صادر شد.

جوکار گفت: صدور ده فقره گواهی استاندارد تشویقی محصول پیاز را برای زارعین شهرستان کوار در طول سال زراعی قبل یادآور شد که در این مزارع مبارزه با آفات و بیماری‌ها با اجرای مدیریت تلفیقی آفات واستفاده ازسموم و کود‌های بیولوژیک و اقلام غیر شیمیایی در دستور کار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت: از آن جایی که سالم سازی محصولات کشاورزی و ارتقای کیفیت تغذیه مورد تایید است انتظار می رود در سال زراعی امسال شاهد افزایش تولید این گونه محصولات باشیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار