سرپرست سازمان جهاد کشاورزی فارس از آغاز مانور عملیاتی بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجتبی دهقان پور سرپرست سازمان جهاد کشاورزی فارس از آغاز مانور عملیاتی بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی بخش کشاورزی خبر داد و گفت: در این طرح بازار ۱۹ محصول اساسی کشاورزی رصد و ارزیابی می‌شود.

او با بیان این که بر اساس سیاست‌های کلان ابلاغی مدیریت بازار اعم از بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی به عهده وزارت جهاد کشاورزی محول شده است، تصریح کرد: از این پس به منظور رصد و مدیریت بازار این مانور‌ها روزانه و حتی شبانه روز ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان این که در سازمان جهاد کشاورزی مدیریت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی تشکیل و نیرو‌هایی از سازمان صمت به آن منتقل شده اند، اظهارداشت: این اقدام یک امر جدیدی است، ما نیازمند استفاده از تجربیات همکارانی هستیم که در سازمان صمت حضور دارند و بازرسانی که در خدمت شان خواهیم بود تا از ظرفیت آن‌ها استفاده بکنیم.

دهقان پور با بیان این که در موضوع نظارت‌ها بسیج اصناف نیز فعال هستند، افزود: ۶۲۲ نفر نیروی نظارتی در قالب بسیج اصناف با ما در این طرح همکاری خواهند کرد؛ ۲۰۵ نفر از نیرو‌ها کارت بازرسی آنان صادر شده است و در طول یک تا دو هفته آینده مابقی افراد هم کارت‌های شان صادر می‌شود.

او از دیگر نهاد‌هایی که در طرح کمک خواهند کرد به اتاق اصناف اشاره کرد و افزود: اتاق اصناف در این حوزه کمک بسیار می‌دهد و قطعا انجام این اقدام با همکاری و مشارکت ذی نفعان و خود مردم میسر است؛ ما نگاه مان بر مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و کنشگران در بازار برای رصد و تنظیم بازار است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بر استفاده از از نهایت ظرفیت دستگاه‌های نظارتی و امنیتی نیز تاکید و بیان کرد: در جا‌هایی که خدای ناکرده بخواهد سوء استفاده‌هایی بشود حتما از ظرفیت همکاری‌های بین دستگاهی در سطح استان استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم با نگاه هم افزایی که وجود دارد و با مشارکت مردم این طرح را به خوبی پیش ببریم.

دهقان پور درباره صادرات فلفل دلمه به روسیه اضافه کرد: تمهیداتی در نظر گرفته شده و با تدبیری که در سطح وزارت خانه و با دور اندیشی که مقام عالی وزارت و همکاری که مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس داشتند، این مشکل رفع و صادرات انجام خواهد شد.

او تاکید کرد: در رابطه با شایعات تجمع نیترات و سموم در بعضی از محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی در فضا‌های رسانه‌ای و مجازی شایعاتی منتشر می‌شود که صحت ندارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان این که یکی از رویکرد‌های اساسی ما در کشاورزی بحث سلامت محصول است، اظهار داشت: معتقدیم کمیت باید حفظ شود و در کنارش هم کیفیت مورد لحاظ قرار گیرد؛ تولید کنندگان ما این مسئولیت را دارند، ما هم موظف هستیم در راستای مسئولیت اجتماعی و سازمانی نظارت‌ها را انجام دهیم.

دهقان پور افزود: این اطمینان خاطر را می‌دهم و با قاطعیت عرض می‌کنم غالب محصولات کشاورزی ما در استان فارس استاندارد‌های لازم را دارند و استاندارد‌هایی هستند که در بحث تولید محصول سالم است و مردم استان نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار