مردم شهرستان‌های استان فارس از بامداد امروز شاهد بارش برف و باران هستند.

سعید رنجبر، سرپرست اداره کل هواشناسی فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: فعالیت سامانه بارشی در آسمان سراسر استان از بامداد امروز آغاز شده است و به دلیل نوع مخاطرات احتمالی، سطح قرمز هواشناسی اعلام شده است.

او گفت: آسمان استان امروز ابری همراه با بارندگی در تمام نقاط استان، شدت بارش‌ها در جنوب بویژه جنوب غرب است که همراه با رعدوبرق است و در مناطق سردسیر شمالی و برخی نقاط مرکز و شرق بارش‌ها بصورت برف است.

رنجبر گفت: روز دوشنبه ۱۳ دی هم خروج سامانه بارشی و آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، در برخی نقاط مه صبحگاهی، در نواحی شرقی وزش باد، کاهش دما در کل استان، بارش‌ها به شکل پراکنده در برخی نقاط بویژه در شمال غرب و جنوب شرق هم محتمل است.

سرپرست اداره کل هواشناسی فارس گفت: با فعالیت این سامانه لغزندگی محورها، احتمال آبگرفتگی معابر و یخ زدگی محور‌های کوهستانی پیش بینی می‌شود.

رنجبر گفت: با توجه به این شرایط، توصیه می‌شود از تردد جاده‌ای و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری و کشاورزان، عشایر، دامداران و روستاییان از چرای دام در مناطق مرتفع و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و از تردد در ارتفاعات این مناطق پرهیز کنند.

او گفت: در سالیان گذشته مشاهده می‌شد که افرادی برای ثبت تصویر در هنگام سیلاب اقدام به تصویر برداری می‌کردند که این عمل باعث رقم خوردن حوادث ناگوار و تلخی می‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۲ دی ۱۴۰۰
خدایا شکرت با این رحمتت با این بارش بارونت سه ماهه پاییز امتحانمون کردی که ببینی در بارت چی می گیم خدای بزرگ خدای رحمان رحیم کریم شکرت خدا بخاطر همه چیز شکرت