معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان از تلاش و برنامه ریزی این دانشگاه برای افزایش سهمیه دارو‌های خارجی بیماران تالاسمی در استان خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،قدرت‌الله رستمی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بیماران تالاسمی همواره از ۲ نوع دارو ایرانی و خارجی برای روند درمان خود بهره‌مند  می‌شوند برخلاف تامین بدون مشکل دارو‌های ایرانی ویژه این بیماران،  نوع خارجی دارو در کشور سخت و با مشکل در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

او گفت: برخی بیماران مدعی بروز حساسیت دارویی در زمان استفاده از داروهای ایرانی هستند و دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان سعی دارد تا با همکاری انجمن بیماران تالاسمی استان، فهرست بیمارانی که دچار حساسیت دارو‌های ایرانی می‌شوند را تهیه کند و با وزارت بهداشت درباره افزایش سهمیه  دارو‌های خارجی این بیماران در استان مکاتبه کند.

رستمی گفت: دارو‌های ایرانی با نمونه های خارجی از نظر کیفیت برابری می کند و از نظر پزشکی تمایزی بین این ۲ وجود ندارد اما بدن برخی از افراد به دارو‌های ایرانی واکنش منفی نشان داده و دچار حساسیت دارویی می‌شوند برخی نیز تنها خواهان استفاده از  داروهای خارجی هستند، از این رو دانشگاه سعی دارد تا نام افرادی که واقعا نسبت به نمونه ایرانی دچار حساسیت می‌شوند را درفهرست خود قرار دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.