مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان همدان گفت: بیماران مبتلا به تالاسمی از جمله افرادی هستند که در اولویت دریافت واکسن کووید هستند که در فاز دوم واکسیناسیون در کشور واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محبوبه خضریان، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان همدان پیرامون مسئله واکسیناسیون بیماران این انجمن گفت: برای واکسیناسیون این مجموعه با مرکز بهداشت شهرستان همدان و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در تماس بودیم و کار‌ها را پیگیری کردیم تا همه اعضای متقاضی واکسن این انجمن، واکسینه شوند.

او ادامه داد: برخی از مددجویان انجمن به علت ترس و نگرانی از عوارض تزریق واکسن، نوع و کشور‌های سازنده آن که در اخبار و شایعات مطرح شده و در فضای مجازی شنیده بودند و یا شرایط خانوادگی تمایلی به واکسیناسیون نداشتند، اما خوشبختانه با تعامل با چندین پزشک متخصص و مشورت با آن‌ها در مورد لزوم اهمیت واکسیناسیون بیماران تالاسمی و ایجاد اطمینان در مددجویان، تعداد زیادی از مددجویان متقاضی واکسینه شدند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان همدان در رابطه با وضعیت این افراد، اضافه کرد: اعضای انجمن با واکسن سینوفارم که تولید کشور چین است، واکسینه شدند و خوشبختانه تاکنون که در حال تزریق دُز دوم واکسن هستیم، مشکل و عارضه جدی و خاصی در این افراد مشاهده نشده است.

خضریان با بیان اینکه ۱۲۰ بیمار تالاسمی در استان داریم، می‌گوید: از این تعداد ۱۳ نفر طی دوران پاندمی به کروناویروس مبتلا شدند که البته همه این افراد سلامت خود را به دست آوردند و مورد فوتی نداشتیم.

آزاده یکی از اعضای انجمن بیماران مبتلا به تالاسمی است که واکسینه شده و خوشبختانه پس از تزریق هیچ عوارضی نداشته است.

او گفت: خوشبختانه ما اولویت دوم در میان بیماران خاص برای دریافت واکسن کرونا بودیم و مرکز بهداشت و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در این زمینه به خوبی همکاری و اطلاع‌رسانی کردند.

آزاده در رابطه با شرایط بیماران تالاسمی در ایام کرونا گفت: بیماران تالاسمی غالباً یکبار در ماه برای دریافت خون به بیمارستان مراجعه می‌کنند که البته بخش ما خارج از فضای بستری افراد بیمار و کرونایی‌ها و شبیه یک درمانگاه است، اما باز هم نگرانی‌هایی برای رفت و آمد داریم و از طرفی مجبور هستیم برای تهیه دارو و انجام آزمایش به محیط‌های در خطر و آلوده بیمارستانی رفت و آمد کنیم.

او در رابطه با همکاری پرسنل درمانگاه مطرح می‌کند: پرسنل زحمتکش درمانگاه تالاسمی بهداشت، سلامت و نظافت عمومی بخش را از جهات مختلف کنترل می‌کنند و از این بابت برای ما بیماران دلگرمی و آرامش خاطر هستند.


انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.