رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی در موارد مرگ و میر کرونا ۶۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان مرکزی گفت: روند ابتلای به ویروس کرونا در استان مرکزی در موارد مثبت ۱۴ درصد، در بستری ۲۷ درصد و در موارد مرگ و میر ۶۷ درصد کاهش داشته است.

جمالیان افزود: میزان رعایت دستورالعمل‌ها در استان مرکزی بین ۴۵ تا ۵۰ درصد است و از مردم خواست با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از شیوع سویه جدید آمیکرون جلوگیری کنند.

او اضافه کرد: ٩٠٢هزار نفر معادل ۸۲ درصد جمعیت استان مرکزی دوز دوم و ۱۷۳ هزار نفر معادل ۱۶ درصد جمعیت استان هم دوز سوم یا دوز یادآور را تزریق کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه میزان واکسیناسیون استان مرکزی از میانگین کشوری ۴ تا ۵ درصد بالاتر است بیان کرد: یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر معادل ۹۲ درصد از جمعیت واجد شرایط استان دوز اول واکسن را دریافت کرده اند.

اکرمی معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی هم در ستاد مدیریت بیماری کرونای استان از افزایش ابتلا در برخی از شهرستان‌ها انتقاد کرد و از فرمانداران خواست با حضور میدانی و ارائه راهکار از شروع این بیماری پیشگیری کنند.

اکرمی افزود: سازمان صمت و اداره کار و امور اجتماعی موظفند زمینه تزریق دوز سوم واکسن کارگران را فراهم کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.