فسخ ۲۰ پرونده و قرارداد واگذاری راکد در شهرک‌های صنعتی قزوین

از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ قرارداد واگذاری حق بهره برداری راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین به لحاظ نقض تعهدات قراردادی فسخ شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رضا صفاری مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در راستای فعال سازی قرارداد‌های واگذاری حق بهره برداری راکد از ابتدای سالجاری تاکنون دو جلسه هیئت حل اختلاف و داوری با حضور نماینده سازمان صنایع کوچک ایران برگزار شده که در این جلسات ۴۰ پرونده قرارداد واگذاری راکد و نیمه فعال مورد بررسی حقوقی قرار گرفت.

صفاری افزود: از ۴۰ پرونده بررسی شده، ۲۰ مورد به فسخ قطعی منجر شده و هشت و نیم هکتار از اراضی راکد صنعتی شهرک‌های تقاضامحور آزادسازی و خلع ید شده و در راستای جذب سرمایه گذاران دارای اهلیت صنعتی، مجددا به متقاضیان واجد صلاحیت واگذار و یا در مرحله واگذاری است.

او اضافه کرد: در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی سرمایه گذاران در مهلت تعیین شده، اراضی واگذار شده پس از سیر مراحل قانونی بازپس گرفته شده و قرارداد‌های منعقد شده آنان با شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین فسخ می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با بیان اینکه برای آماده سازی اراضی در شهرک‌های صنعتی به منظور استقرار واحد‌های تولیدی از اعتبارات دولتی هزینه شده است، افزود: سرمایه گذارانی که به تعهدات خود برای ساخت و راه اندازی واحد‌های تولیدی در موعد مشخص اقدام نمی‌کنند، منابع صرف شده در این اراضی را اتلاف می‌کنند بنابراین در صورت عدم اجرای تعهدات در مهلت‌های تعیین شده شامل اقدام برای اخذ مجوز ساخت و ساز و عملیات اجرایی، این اراضی از آن‌ها خلع ید شده و به سرمایه گذاران جدید واگذار می‌شود.

صفاری تأکید کرد: در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی‌ها و در راستای فعالسازی قرارداد‌های راکد و تأکید بر آزاد سازی اراضی خلع ید شده و واگذاری آن به سرمایه گذاران جدید و احیاء واحد‌های تولیدی و طرح‌های صنعتی راکد تا پایان سال جاری نیز جلسات دیگر برای این موضوع تشکیل و در خصوص قرارداد‌های واگذاری راکد بررسی و منتج به رأی خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار