استاندار قزوین گفت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خانه امن فعالان اقتصادی است و با تمام قدرت برای حل مشکلات آن‌ها تلاش می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، اعلایی استاندار در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: این شورا یک رفتار برنامه محور و مداوم باید تلقی شود چرا که در کنار تمامی، اما و اگر‌ها توفیقات قابل توجهی داشته است.

استاندار بیان کرد: این شورا در واقع نقش سیاست گذاری و شبه قانون گذاری را دارد و باید به صورت مصداقی به رفع تنگنا‌های واحد‌های تولیدی استان منجر شود که اگر محقق شود تاثیرزیادی در موضوعات اقتصادی دارد.

وی با اشاره به اینکه مسیر پیشروی استان، پیگیری و توجه ویژه به عرصه‌های اقتصادی را می‌طلبد گفت: اگر موانع در استان برطرف و زیرساخت‌های اقتصادی فراهم شود خیلی از مسیر‌های توسعه به راحتی دنبال خواهد شد که این موضوع باید با یک انسجام بین دستگاهی و درون دستگاهی در مسیر تعالی کلی استان ایجاد شود.

اعلایی اضافه کرد: از نظر رهبر معظم انقلاب، انسجام، اشرافیت و اقتدار باید به عنوان مولفه اصلی دولتمردان شناخته شود که سعی شده است در استان قزوین این مهم به درستی به اجرا درآید.

وی اظهار داشت: در برخی از موارد شاهد این هستیم که با تعارفات و رودربایستی بین مردم و دستگاه‌ها فرصت‌های رشد و توسعه از دست می‌رود و باید مولفه اقتدار در عرصه پیشرفت و توسعه استان اجرایی شود.

قاسمی دادستان قزوین هم گفت: برای کاهش مشکلات اقتصادی موجود در کشور و استان باید مکانیزم اجرایی برای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی طراحی شود.

دادستان قزوین بیان کرد: استفاده از تجربیات نخبگان و خرد جمعی مدنظر رهبر معظم انقلاب است و یکی از مکان‌هایی که خرد جمعی در آن موثر می‌باشد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی است.

این مسوول با اشاره به اهمیت آسیب شناسی این شورا، گفت: یکی از مهمترین موضوعات و مشکلات این شورا فقدان ضمانت اجرایی مصوبات است و اگر مباحث صرفا در گفتگو بماند مشکلات برطرف نمی‌شود.

قاسمی افزود: باید مکانیزم اجرایی برای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی طراحی شود، چون اگر این شورا به درد و دل محدود شود مشکلات کشور برطرف نخواهد شد.

دادستان قزوین عنوان کرد: اتاق بازرگانی استان قزوین یکی از استان‌های فعال و پویا در زمینه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی است و بسیاری از مصوبات جنبه ملی پیدا کرده که مطلوب ارزیابی می‌شود.

بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان هم گفت: بیش از ۱۰ سال از عمر شورا می‌گذرد و در ۲ سال گذشته شورای استان از نظر شاخصه‌های مختلفی در گروه اول قرار گرفته، که مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی زیر نظر این شورا فعالیت می‌کنند، افزود: کمیسیون صنعت و معدن، پشتیبانی، تجارت، کارآفرینی، گردشگری، گمرک، صنایع ساختمان و عمران و بسیاری از موضوعات دیگر زیر نظر این شورا فعالیت می‌کنند.

بخشنده گفت: این شورا دستاورد‌ها و نتایج خوب استانی و ملی را به همراه داشته است، ولی از آنجایی که قوانین و تبصره‌های متعددی در کشور وجود دارد اگر مدیری بخواهد به راحتی می‌تواند از این قوانین صرف نظر کند.

وی افزود: درخواست‌های متعددی وجود دارد که متاسفانه هنوز عملیاتی نشده است و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن در این شورا تصویب شود.

بخشنده گفت: گمرک قزوین ۲۶ سال پیش تاسیس شده و برای اقتصاد آن دوران کمک حال بود، ولی امروز با توجه به گسترش واحد‌های صنعتی و ایجاد بیس از هفت شهرک صنعتی جدید در استان قزوین باید براساس قوانین موجود سازوکاری جدیدی برای این موضوع اتخاذ شود.

وی گفت: ایجاد انبار‌های گمرکی در شهرک‌های صنعتی با نظارت گمرک این مشکلات را تا حدود زیادی بهبود خواهد بخشید.

در پایان این جلسه از یک صادر کننده نمونه ملی در حوزه صادرات چیپس نیز تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار