عدم کاهش تعداد خودرو‌های ناقص، پای مدیران ایران خودرو و سایپا را به سازمان بازرسی باز کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ " عدم کاهش تعداد خودرو‌های ناقص، پای مدیران ایران خودرو و سایپا را به سازمان بازرسی باز کرد " این خبری بود که هفته گذشته در رسانه ها منتشر شد.

۹ دی ۱۴۰۰، سازمان بازرسی کل کشور، مدیران ایران‌خودرو و سایپا را در ماجرای خلف وعده در تکمیل محصولات ناقص، تفهیم اتهام کرد.

سازمان بازرسی کل کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی نشست‌های تخصصی و بازدید‌های میدانی سازمان بازرسی از گروه‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا و قطعه سازان به منظور پایش روند تجاری سازی و تکمیل خودرو‌های ناقص، با مورد توجه قرار دادن اسناد و مدارک مثبته، هشدار مقتضی به منظور ارائه برنامه زمانبندی و ضرورت کاهش خودرو‌های مذکور برای کاهش التهاب بازار خودرو به وزارت صمت و خودروسازان داده شد.

درویشیان، رئیس سابق سازمان بازرسی کل کشور در ۲۶ مهر ۱۴۰۰ از اولتیماتوم سازمان بازرسی کل کشور به خودروسازان خبر داده  و گفت: ۱۴۵ هزار خودرو در پارکینگ سایپا و ایران خودرو وجود دارد که این آمار باید تا پایان آبان ۱۴۰۰ صفر شود.

۱۴۵ هزار خودرویی که به گفته شرکت‌های خودروساز، مشکل اصلی کمبود قطعات الکتریکی (ریزتراشه‌ها) را دارند.

البته به گفته خودروسازان مشکل عدم عرضه خودرو تنها در کمبود قطعات الکترونیکی نبود و قیمت‌گذاری دستوری و به تبع آن، کمبود نقدینگی نیز به عنوان مشکل بزرگ دیگر در ماجرای خودرو‌های ناقص بود. 

در نهایت، اما ایران خودرو وعده کاهش محصولات ناقص خود را از ۹۰ هزار به ۶۰ هزار دستگاه داد و سایپا نیز اعلام کرد ۵۳ هزار خودروی ناقص‌ را به ۱۰ هزار دستگاه کاهش می‌دهد. پس از آن، تقریبا یک ماه پیش (۳ آذر ۱۴۰۰) سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد خودروسازان به وعده خود بابت کاهش محصولات دپویی عمل نکرده‌اند.

میرمحمدی، بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور گفت: مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرد بیش از ۹۰ هزار خودروی کف پارکینگ خود را تا نیمه آبان به ۶۰ هزار دستگاه خودرو و مدیرعامل سایپا نیز وعده داد تعداد ۵۳ هزار دستگاه این شرکت را تا پایان آذر به ۱۰ هزار دستگاه کاهش دهند، اما شواهد امر نشان می‌دهد که هیچ‎کدام از دو شرکت خودروساز نتوانستند مبادرت به کاهش خودور‌های دپو شده خود کنند.

 حالا نیز سازمان بازرسی کل کشور ضمن تفهیم اتهام به مدیران ایران خودرو و سایپا مبنی بر عدم اهتمام لازم در کاهش تعداد خودرو‌های ناقص، دفاعیات آن‌ها را دریافت کرده است.

به نظر می‌رسد اصل اتهام سازمان بازرسی کل کشور به ایران خودرو و سایپا این است که آن‌ها عمدا به وعده خود مبنی بر کاهش محصولات ناقص عمل نکرده‌اند یا به زبانی دیگر محصولات خود را احتکار کردند.

 در اطلاعیه سازمان بازرسی کل کشور آمده است: به واسطه عدم اقدام متناظر اجرایی با برنامه‌های مطرح از ناحیه خودروسازان، روند کُند کاهش خودرو‌های ناقص در پارکینگ‌های ایران خودرو و سایپا موجب شد سازمان بازرسی کل کشور اقدام خودروسازان را از مصادیق احتکار منجر به اخلال در رقابت تلقی کند.

دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: همزمان با انفعال وزیر صمت، بیش از ۱۷۰ هزار خودروی جدید در پارکینگ‌های سایپا و ایران‌خودرو انبار شده‌اند. با همکاری قوه قضائیه، پیگیر رسیدگی به این تخلف به عنوان مصداق اخلال در بازار هستیم.

گزارش - چرا عرضه خودرو، بر خلاف اولتیماتیوم سازمان بازرسی افزایش نیافتاد؟

دهنوی در بخشی از توئیت خود گفته بود: در هفته‌های گذشته هم‌زمان با اوج‌گیری نوسان بازار خودرو، خبری از ‎ وزیر صمت نبوده است. مگر ایشان مسئولیت تنظیم بازار و تولید خودرو را نپذیرفته‌اند؟ کاش کمی به رییس‌جمهور مردمی تاسی و با حضور در رسانه‌ها، شفاف‌سازی می‌کرد.

زیان انباشته دو خودروساز کشور در ۴ سال، ۷ برابر شده است. خودروسازان قرار است ۸۰ هزار میلیارد ‎زیان انباشته خود را از جیب مردم بردارند. این زیان به دلیل بهره وری پایین، قدیمی‌ بودن خط تولید، نبود خلاقیت، سوء مدیریت، سیاست‌گذاری غلط وزارت صمت و ... رخ داده است.

طی ۳ سال قیمت تیبا ۵ برابر شده، در حالی که قیمت میانگین سایر کالا‌ها ۲ برابر شده است. حمایت بی‌چون‌وچرا از خودروسازان و قطعه‌سازانی که تبدیل به مافیا شده‌اند، باعث تحویل خودروی بی‌کیفیت به مردم شده است. راه حل این موضوع، رفع ‎انحصار، اصلاح سیستم مدیریت و سیاست‌های وزارت صمت است.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودرو گفت: شرکت های خودروساز دلیل برای کاهش عرضه خودرو ندارند؛ وقتی قطعه ساز نتواند قطعه را به دست خودروساز برساند، خودرو ناقص تولید خواهد شد و نمی توانیم خودرو ناقص تحویل مشتریان دهیم. ضرب العجل سازمان بازرسی برای زمانی که تحریم هستیم، جوابگو نیست، در اولین فرصت خودرو را عرضه خواهیم کرد.

این کاهش عرضه در حالیست که خودروسازان در کنار بهانه کمبود قطعه، مشکل زیان ده بودن را مطرح کرده بودند که پس از آن و کشمکش‌های بسیاری، در نهایت ستاد تنظیم بازار قیمت خودرو‌های ایران خودرو و سایپا را بین ۱۰ تا ۱۸ درصد گران کرد و به محض این گرانی، ایران خودرو  و سایپا در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که از این پس هر ۲ خودروساز هر هفته دوشنبه و سه شنبه عرضه مداوم خودرو خواهند داشت.

اما بر اساس مشاهدات میدانی و صحبت های فروشندگان خودرو، نه تنها خودروسازان افزایش عرضه نداشته اند بلکه عرضه آنها نیز قطره چکانی بوده است.

 موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت:  عرضه خودرو برخلاف وعده‌ خودروسازان بعد از افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو، همچنان کم است.  

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رفت روند تکمیل خودرو‌های ناقص با توجه به افزایش 18 درصدی قیمت خودرو و به واسطه بهبود نقدینگی سرعت بگیرد، با این حال از نظر سازمان بازرسی کل کشور این اتفاق رخ نداده است.  البته به نظر می‌رسد با توجه به اینکه از صدور مجوز افزایش قیمت خودرو‌های داخلی کمتر از یک ماه می‌گذرد، احتمالا تاثیر این موضوع روی تکمیل خودرو‌های ناقص، خود را در هفته‌های آتی نشان خواهد داد.

گزارش از فائزه شعبانی اصل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۱:۱۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام خودرو بنده تحویل آذر بود یک ماه که تو سایت مشهد بلوکه بود دو هفته هست زده آماده حمل لطفا یه برسی کنید
پژو پارس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۹ دی ۱۴۰۰
اون ماشینی که تو پارکینگ
گ احتکار کردن و زیر آفتاب .باران مونده دگه خودرو نیست همه جاش پوسیده مسعولین دوخودرو و ساز که باید محاکمه بشن
Iran (Islamic Republic of)
سید ابراهیم رئیسی
۱۱:۵۸ ۱۵ دی ۱۴۰۰
مافیا پزشکی خیلی خیلی قویه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۵ دی ۱۴۰۰
دیوانه خانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۵ دی ۱۴۰۰
هشدار برای کبری ۱۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۴ دی ۱۴۰۰
اینامیخواستن خودروراگران کنندکه موفق هم شدن حتی ریس جمهورهم نتوانست جلوخودرسازان رابگیرد فقط پیش خریدا بعداز11ماه انتظاربایدانصراف بدن قیدخودرو بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۴ دی ۱۴۰۰
اگه 20 درصد دیگه قیمت خودرو گرون کنید خودروسازها قول میدن که این دفعه قرعه کشی رو حذف کنن
قول مردونه هاااا
مثل دفعه های قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
هر کی برا خودش تفسیر به رای میکنه حالا اگه همه عزیزان خودرو برنده شده بودن همین شرکت ها خوب بودن چون حداقل صد تومن سوده به نطر من این دو تا خودرو ساز در حد بضاعتشون دارن کار میکنن
وقتی اکثر مردم دنبال سود و دلال بازی و حرص زدن هستن وضع همینه و تا فرهنگمون درست نشه تا ابد همینه فداتون شم
من خودم یه تیبا دارم کارم رو راه میندازه و خدا روشکر با اینکه خودم پلاک به نامم نیست تو قرعه کشی ها هم شرکت نمیکنم همه مسخره میکنن ولی من به حرص نزدن اعتقاد دارم میگم بزار یه مصرف کننده واقعی استفاده کنه
یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
دیگه فیلم بسه اینا اگه بفکر حقوق و مطالبات مردم بودن خودروساز با کمال پررویی قیمت خودروهای پیش فروش بدون سود مشارکت را بعد حدود یکسال با افزایش قیمت 18 درصدی به مردم تحویل نمیدادن. چرا بازرسی پیگیر این موضوع نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۴ دی ۱۴۰۰
والا دروغ میگن اقا خودرو تحویل بدن قطعات هم مردم تعمیین میکنن هر قطعه که میگن توبازار هست
Iran (Islamic Republic of)
سوال
۱۲:۵۹ ۱۴ دی ۱۴۰۰
سهام های خودرو سازها به ما قیمت بالا دادید هر سه ماه خودرو گران می کنید قرعه کشی دارید کم خودرو به بازار می دهد جذب نیرو استخدامی نداشتید خودرو ها ساخت ۵۰ سال پیشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۴ دی ۱۴۰۰
خسته شدن هشداردادن خیلی سخته قیمت خودرو از قیمت خانه بالاتر رفته بعد فقط هشدار می دهند
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۸:۲۷ ۱۴ دی ۱۴۰۰
فقط تورو خدا زیاد سخت نگیرین بهشون
گناه دارن زهر ترک میشن
رحم کنین بزرگواران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۴ دی ۱۴۰۰
فقط میشه خندید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۴ دی ۱۴۰۰
زیان انباشته دو خودروساز کشور در ۴ سال، ۷ برابر شده است. خودروسازان قرار است ۸۰ هزار میلیارد ‎زیان انباشته خود را از جیب مردم بردارند.!!!!!!!!

اونوقت شرکتای چینی توی ایران سود میکنند و خودروهاشون قسطی میفروشند

چه تفاوتی داره اینا سود و اونا ضرر میکنند با اینکه انحصار هم دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۳ دی ۱۴۰۰
ترکیه خودرو تمام برقی خودشو به تولید نهایی رسونده اونوقت اینا تو پراید وانت موندن .تنها راه مملکت را به ترکها تحویل دهید.چون ترکها هیچ وقت به خاکشون خیانت نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۳ دی ۱۴۰۰
مردم گول نمیخورن اینها رو کی انتخاب میکنه غیر اینه که از مجلس و قوه مجریه ... همه مسئولین ذینفعا مردم گول نمیخورن
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۲۱:۵۳ ۱۳ دی ۱۴۰۰
ایرانخودرو و سایپا = دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
دست همه به جز ملت توی یک کاسه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
بسه ازاین خیمه شب بازی سرملت خودروسازان پشت شون گرم هست وقتی سود40درصدی توجیب دولت باشه .می خواهیدبازیچه کنید مردم رایه شبه افزایش قیمت وخودتان را زدین به کوچه ای علی چپ نه برای ارزانی باید ره صدساله برین تاارزان شود.شماها ازتحریم اهرمی ساختین برای فشاربه ملت ورازی هستین ازاین وضعیت وبه ریش ملت می خندین انشالله عذاب الهی زودتربرسرکسانی که این وضع رابه مردم آوردن بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
۳۰ بار ثبت نام کردم ولی برنده نشده ام سایپا وانت ۱۵۱ از اول سال تاحالا سه بار گران کرده ۱۰۵ و ۱۲۵ و ۱۴۶ میلیون تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۱۶ دی ۱۴۰۰
اگه آمار بدونی میفهمی وقتی به هر صد هزار نفر یه ماشین میرسه یعنی باید صد هزار بار شرکت کنی تا برنده بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۳ دی ۱۴۰۰
فیلم سیمنایی! جنگ زرگری. با شرکت ایران خود و سایپا و. سازمان بازرسی و زنده یاد شورای رقابت با حضور می سلیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۳ دی ۱۴۰۰
شاهد از غیب رسید
الان می خواست یک شرکت دیگه باشه آقا چرا به صراحت خیلی واضع بدون فوت وقت حکم اجرا نمیکنید چون صنعت خودرو مافیا دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
همش دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
سلام.گرانی دههابرابری خودرو،احتکار با تکنولوژی مربوط به سی سال پیش در دولت تدبیروامید که کمی ادامه یافت،ظلم در حق مردم ایران است،واردات خودروهای معمولی باکیفیت بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم را باز کنید تا انحصار و دلالی شکسته شود و قیمت‌ها کاهش شدید یابد تا جان و مال مردم در امان باشد.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۳ دی ۱۴۰۰
امیدوارم مردم یه نه به خودروی ایرانی بگن و خودروی ایرانی نخرن تا کیفیت بالا بیاد و قیمت پایین بیاد ماشینای اینا رو که کسی نمیخره فقط ما ایرانیای بیچاره...
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۸:۳۱ ۱۴ دی ۱۴۰۰
آخه مرد حسابی
خودرو ایرانی نخریم، پس چی بخریم
غیر این چیزی است ؟
Iran (Islamic Republic of)
مدیرایران خودرو
۱۸:۰۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
مرسی که هشداردادین ...
Iran (Islamic Republic of)
jk
۱۷:۵۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
حل این مشکل که خیلی اسانه خودروسازا به بهانه این که قسمتی از خودرو ناقص است ان راعرضه نمکنند این جودروها را با قیمت تاریخ ساخت همان سال که ساخته شده به صورت ناقص به فروشنده وکم کردن قیمت قسمت ناقص وخریدار خودش ان قطعه را تعویض کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
بنزین را گران کردند و به مردم قول دادندقیمتها تغییر نمی کند و چه شد و حالا خودرو را گران گردند به بهانه اینکه خودروسازان خودرو در بازار عرضه کنند و حالا هم از پس زورشان به خودروسازان نمی رسد واقعا خدا به داد مردم برسد با این وعده های مسولین
Iran (Islamic Republic of)
سید ابراهیم رئیسی
۱۷:۱۵ ۱۳ دی ۱۴۰۰
ببخشید زور مافیا زیاد هست ، الیته ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد برای اینکه یک ایرانی بدون خودرو نباشد ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
دولت باید به جای حمایت از "خودرو ساز" ، از "خودروسازی" حمایت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
مملکت همش شده هشدار,کی میخواهید عمل کنید و این اژدهای هفت سر(ایرانخودرو و سایپا)ک خون مردم رو توی شیشه کرده تنبیه کنید!تا کی فقط مردم باید تاوان ندانم کاری و بدهی های این دو فرغون ساز رو بدن!جالب اینجاست این همه خبرنگار و رسانه ملی داریم ولی هیچ کدوم جرات نمیکنن یک گزارش کامل از نارضایتی مردم نسبت ب عملکرد دو خودرو ساز پخش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۳ دی ۱۴۰۰
مستند اختاپوس رو ببین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
زیان ایران خودرو از دارایی هاش و ارزش مارکتش بیشتر شده. باید شرکت را تعطیل کنن و اصلا هیچ تولیدی هم نشه چون فقط زیان به بار میاره. تازه بعضیا دارن اعتراض میکنن چرا تولید کمه. خب وقتی زیان میده چرا باید تولید کنه
Iran (Islamic Republic of)
خداقوت
۱۵:۵۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
اقای درویشیان تا کی هشدار تا کی وقت سوزی تا کی مهلت چرا اینقدر به آنها فرصت میدهید اگر قطعه کم دارند پس چرا سه ماهه خودرو میدهند . قطعه خودرو های تحویلی را چگونه تامین میکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
ای جان، سازمان بازرسی هشدار داد!!
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۵:۳۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
مگه قرار نبود هر هفته فروش بذارن؟ تعداد عرضه رو هم نسبت به قبل کاهش دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
چون قراره دوباره قیمت ها رو ببرند بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
با هشدار کار درست نمیشود به نظر میرسد در سازمان بازرسی کل کشور مشگلی وجود دارد که با این دوخودرو ساز مماشات میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
مشکل همه جا هست نه فق سازمان بازرسی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۵ ۱۳ دی ۱۴۰۰
الان چند سال همش دارن این حرفها رو میزنن،گوش مردم از این حرفها پرشده،اولش مجلس گیر داد بعد سهم خودشون گرفتن بی خیال شدن،الان بازرسی سهمش ندادن ناراحت شده،سیزده سال یه پراید دارم الان یا باید به نام کسی دیگه خودرو بگیرم .چون پلاک پراید به نام من هست خودرو نمیتونم ثبت نام کنم،تکلیف افرادی مثل من چیه؟حتما باید با این خودرو که عمرش تموم شده یه اتفاقی برام بیوفته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۳ دی ۱۴۰۰
دقیقا منم همین مشکل رو دارم احتمالا دیگه به عمرم نتونم یه ماشین نو وبه قیمت منصفانه سوارشم. خدا از باعث وبانیش نگذره خریدن همه چی داره برامون آرزو میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
امروز دوشنبه است و خبری از فروش فوق العاده ایرانخودرو نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
لعنت بر گرانی و فقر؛سازمان بازرسی و وزیر صمت چه کاری می‌خواهند بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۳ دی ۱۴۰۰
پس از دستور آقای رئیسی مبنی بر ممنوعیت گرانی خودرو پراید تقریبا روزی یک میلیون گران شده و الی ماشالله...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۳ دی ۱۴۰۰
علتش ضعف برخورد بازرسی وقضایی درقسمت کنترل قیمت ها وبرخوردبااحتکار کننده گان وگرونفروشان ودلالان باید از مرکز شروع بشه وفکر کنم سالی فقط چند برخورد که هیچ تاثیر ی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
مردما مسخره نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
آقای رییسی کجایی؟
وزیرت کلا مردم رو آدم حساب نمیکنه
مگه دولت مردمی نیستی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
تو طرح ایران خودرو سه ماهه برنده شدم ولی الان 6ماه شده هنوز ندادن خودرو رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
این دو خودرو ساز فقط قیمت خودرو را تغییر نمی‌دهد
تمام قیمت ها بسته به ی پراید 700کیلوی.
به زودی چشم 200ملیونی شدن پراید رو هم میگیرن
خدا ازتون نگذره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۳ دی ۱۴۰۰
فعلا میگن شده 189میلیون.
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۳:۲۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
باز میخوان گرون کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۳ دی ۱۴۰۰
دوره یکسری روشهایی مثل فیلم سازمان بازرسی و کلی مقاله حمایت از تولید داخل و حتی ادبیاتی که مدیرهای این دو شرکت تو مصاحبه ها استفاده میکنند و آمارسازی ضرر و زیان خیلی وقته تموم شده است
حتی شیوه ها و روشهای نادرست شما مثل خودروهاتون منسوخ شده و قدیمی اند و اونهارم نمیتونین بروز کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
قشنگ خودشون دلال و محتکر هستند و الگوی شکیلی از اجرای دستورات اسلام و آموزش دهنده احتکار ، صبح تا شب مردم اینن مردم سودجو ان
باشگاه خبرنگان بجای اینهمه مطلب ضرر و زیان دو لانه فساد یه مطلب بنویس راهکار خلاصی مردم از خودروسازان چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
واردات خودرو ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۳ دی ۱۴۰۰
سلام.گرانی دههابرابری خودرو،احتکار با تکنولوژی مربوط به سی سال پیش در دولت تدبیروامید که کمی ادامه یافت،ظلم در حق مردم ایران است،واردات خودروهای معمولی باکیفیت بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم را باز کنید تا انحصار و دلالی شکسته شود و قیمت‌ها کاهش شدید یابد تا جان و مال مردم در امان باشد.با تشکر
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
این خانه از پایبست ویران است. به این دولت و اون دولت ربطی نداره. کسی می خواد که جراحی اقتصادی کنه. متاسفانه دولت مردهای ما نه سوادش رو دارند، نه جسارتش رو و نه روراستی که حداقل بگن بلد نیستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
وقتی یه ارگانی یه تخلف بالای بیست بار تکرار میکنه قاطع و سفت برخورد میکنن ودرشو تخته میکنن ، کشورو کردین خودی و غیر خودی و با مصلحت اندیشی نابود کننده ای که بین خودیهاست تمام اقتصاد و فرهنگ و نابود کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۳ دی ۱۴۰۰
واردات خودرو ...
-
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۳ دی ۱۴۰۰
یعنی باور کنیم که دولتی ها و وزرات صمت این شگرد تکراری خودروسازها را کشف نکرده اند ؟ اینها روششان این است جنس را گران می کنند و می گویند عرضه را بیشتر خواهیم کرد و اینکار را نمی کنند کجاست مسلمانی ؟ کجا رفت راستگویی ؟کجاست وفای به عهد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
چرا مردم را سرکار میگذارید تمام این مسائل مربوطه به خودتان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۳ دی ۱۴۰۰
اقا مگه میشه اصلا تو ۲۷بار قرعه کشی دو تا خودرو ساز با ۳۰تا مدارک ثبت نام کنی ک بشه ۱۵۶۴ تقریبا برنده نشی ...من دیگه رد دادم ...‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
متاسف به ایران خودرو و سایپا ایران
خودرو وارد کنید مردم کی به ارامش میرسند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
لعنت به ایران خودرو و سایپا ایران
گل بگیرید خودرو وارد کنید مردم کی به ارامش میرسند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
شریک دزد و رفیق قافله
حال این روزهای خودروسازان
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۲:۲۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
با سلام
بنده سوال دارم
چرا نه دولت و نه بانکها از دیگر شرکتهای تولید کننده حمایت نمی کند ولی از این دو شرکت با تمام قدرت حمایت می کند.
چرا به عنوان ایجاد کننده اختلال در بازار کسی این دو شرکت را بازخواست نمی کند.
چرا تمامی قوا حمایت از این شرکت و کارکنان آن را وظیفه خود می دانند ولی حمایت از دیگر کارخانه ها و کارگران آن را وظیفه خود نمی دانند مانند نساجی ها و .....
چرا این دو شرکت هرگونه بخواهند می توانند قیمت گذاری کنند ولی یک تولید کننده جزء این حق را ندارد
چرا می تواند خودرو انبار کند ولی کسی وارد بحث احتکار برای این دو شرکت نمی شود
چرا اگر کسی بخواهد خط تولید وارد ایران کند به او اجازه داده نمی شود
چرا از این دو شرکت خواسته نمی شود خودرو با کیفیت به مردم ارائه دهد ولی اجازه می دهند که زه روی در و یا سینی زیر موتور و خیلی چیزهای دیگر به عنوان آپشن به مردم فروخته شود درصورتی که قبلا خیلی از اینها بر روی همین خودروها بوده است
و هزاران چرای دیگر. مسئولین محترم خواهشمند است رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۲:۲۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
با سلام
بنده سوال دارم
چرا نه دولت و نه بانکها از دیگر شرکتهای تولید کننده حمایت نمی کند ولی از این دو شرکت با تمام قدرت حمایت می کند.
چرا به عنوان ایجاد کننده اختلال در بازار کسی این دو شرکت را بازخواست نمی کند.
چرا تمامی قوا حمایت از این شرکت و کارکنان آن را وظیفه خود می دانند ولی حمایت از دیگر کارخانه ها و کارگران آن را وظیفه خود نمی دانند مانند نساجی ها و .....
چرا این دو شرکت هرگونه بخواهند می توانند قیمت گذاری کنند ولی یک تولید کننده جزء این حق را ندارد
چرا می تواند خودرو انبار کند ولی کسی وارد بحث احتکار برای این دو شرکت نمی شود
چرا اگر کسی بخواهد خط تولید وارد ایران کند به او اجازه داده نمی شود
چرا از این دو شرکت خواسته نمی شود خودرو با کیفیت به مردم ارائه دهد ولی اجازه می دهند که زه روی در و یا سینی زیر موتور و خیلی چیزهای دیگر به عنوان آپشن به مردم فروخته شود درصورتی که قبلا خیلی از اینها بر روی همین خودروها بوده است
و هزاران چرای دیگر. مسئولین محترم خواهشمند است رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۳ دی ۱۴۰۰
هشدار که آرامش ما نخراشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
آقای صدا وسیما خواهشا خواهشا و خواهشا به سر مردم شیره مالی نکنید ؟؟؟
هم ما ملت و همچنین شما میدانیم ومیدانید مقصرریشه ای مسئولان رده خیلی بالای کشور هستن !!!!!
مدیران ایران خودرو و سایپا همگی کشک هستن
-
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
باید دست واسطه ها و دلالان کوتاه بشه و به صاحب اصلی مصرف کننده برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۳ دی ۱۴۰۰
بابا مردم از دست این مافیای خودرو کجا بره مردم دنیا خودروهای با کیفیت و با قیمت متوسط سوار میشن ماها پولمونو این مافیای خودرو ساز میگیرن خودرو با کیفیت به شدت پایین با قیمت گزاف به مردم تحویل میدن کجای دنیا برای خرید خودرو قرعه کشی میکنن مردم بیدار شین اینا زندگیمونو دارن از ما میگیرن کجای این صنعت خودرو سازی پیشرفت کرده تو این مملکت کسی نیست که با این مافیای خودرو مبارزه کنه
-
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۳ دی ۱۴۰۰
به خدا شرمنده خانواده ام هستم .. توان خرید یه پراید رو هم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
شرمنده باید مسئولین باشند که نمی تونند درست مدیریت کنند مگه قرار نشد مدیری که کارایی نداره عوض بشه فقط در حد حرف میدونیم این خونه در دوره قبل ویران شده ولی بهتره مغز هایی که کارایی تغییر ندارند جایگزین شوند مردم خسته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
تا میتونین گرون کنید.ملت که چشمشون بسته به روی این همه ظلم...لیاقتمون همین پراید....تا سایت بازمیشه هجوم میارن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
به همگی پیشنهاد میکنم مستند اختاپوس درباره مافیای صنعت خودرو را حتما ببینید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
خب پس این نشون از ضعف بازرسین برخورد با متخلفان در بخش خودروسازی وترس از نفوذ بررسی مسائل خودروسازی واینکه چرا ما نمی توانیم مسولین متخلف به میز محاکمه بکشانیم وضعف اطلاعاتی درشناسایی مافیای خودروسازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
همین؟؟؟!!!
فقط هشدار دادین؟؟؟؟؟
مردم دارم بیچاره میشن....
اگر چهارنفرو دهنشون رو خیلی قشنگ سرویس کنید،درس عبرت میشه واسه مابقی مسئولین....
منکه راضی نیستم....خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۲:۰۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
هیچ مشکل اساسی درباره تولید خودرو وجود ندارد و اگر داشت نباید حتی یک خودرو تولید می شد وقتی حتی یک دستگاه تولید می شود یعنی توانایی تولید هست اما خودشان تولید نمی کنند چرا که سود مافیا در عدم تولید هست و همه چیز دست مافیای خودرو هست نه دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
تو قضیه خودرو دست همه تو یه کاسه هست...ما امید داشتیم با اومدن اصولگراها به این بازار بی در و پیکر در زمینه خودرو سازی سرو سامانی داده بشه و جلوی گرونی افسار گسیخته تو این بخش گرفته بشه....ولی از قرار معلوم این دولت هم نمیخواد منافعش رو به خطر بندازه ...ما واقعا دیگه هیچ گوووونه امیدی به اصلاح صنعت خودروسازی تو کشور نداریم و نشستیم تا هر بلایی که این دو تا غول بی شاخ و دم میخواهند بر سر این مردم بیارند.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
با هشدار چیزی درست نمیشه سالهاست که هشدار میدند.فقط باید دست اختاپوس های که بر سر خودروسازها ی کشور سایه افکنده قطع شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۳ دی ۱۴۰۰
باخودرودادن به سازمان بازرسي اونارو هم مي خرند، همنانطوركه مجلس رو خريدند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
تا زمانی که مافیای خودرو داخلی بر این مملکت حکم فرمایی و سیاست خود را پیاده میکنند .
همین آش هست و همین کاسه ..
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۴۳ ۱۳ دی ۱۴۰۰
پای پول که بیاد وسط // ده تا دولت مثل دولت سیزدهم که سهله دولت بیستم که بیاد سر کار هیچکاری نمیتونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
بهترین راه حل راه اندازی سومین کارخانه دولتی توسط سپاه یا وزارت دفاع توسط کارشناسان خبره است و دومین راه حذف آقای نعمت بخش از انجمن صنفی خودرو سازان است
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۱:۳۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
اگر قطعه خاصی نیست پس چگونه از همان خودرو تولید میشود چوک باید خط تولید خودرو خاصی کاملا تعطیل شود نه انکه خودرو بعدی تولید شود اینها همش دروغ بزرگ واحتکار است مسیولین رده بالا هم چون خودشان سود میبرند به گوسفند میگویند بدود به گرگ میگویند بگیرش خودرو سازی دروغ بزرگ وکلاهبرداری بیش نیست چگونه است که موشک دوهزار کیلومتری تولید میشه ولی قطعات خودرو تولید نمیشه کدام را باور کنیم دم خروس یا قسم .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
مجلس و شورای نگهبان قانون واردات خودرو رو تصویب و اجرایی کنن.
یا شاید هم به جیب نماینده هامون و اعضای شورای نگهبان داره از سمت خودروسازها پول تزریق میشه که دم از تولید داخل و حمایت می زنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
خودتون به خودتون هشدار میدید؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

پکیدم از خنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
مسئولین که مومن نیست.
تو روایت اومده انسان مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
1)فعلا برای ساماندهی بازارخودرو وتعادل بین عرضه وتقاضا برای کوتاه مدت بهترین راهکارواردات خودرو است است.
2)راهکاربلندمدت ،ورود یک خودروساز دیگر است تاپا به عرصه رقابت گذارد وازتوانمندی وتکنولوژی ومهندسین نیروهای دفاعی کشور بهره برده وفرجی حاصل آید.
Iran (Islamic Republic of)
امان از بی سروسامانی
۱۱:۱۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
مافیا شاخ و دم نداره که....
وقتی دولت داره حمایت از شرکت خودروسازی میکنه به هر قیمتی، یعنی داره از مافیا حمایت میکنه
چرا دولت، خودرو ساز رو بر مردم بدبخت ترجیح میده؟؟؟
این کشور اسلامی هست واقعا؟؟؟یا زور گویی؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
خودروسازا باید به تعداد سیلندر و سرسیلندر و انژکتوری که وارد کارخونه میکنن خودرو تحویل بدن والا دارن احتکار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۳ دی ۱۴۰۰
بالاخره نقش بازرسی و نظارت و قوه قضاییه را در راستای تخلفات وبرخورد با آنان را در برخورد با دو خودرو ساز فهمیدیم .اخطار و مماشات با آنان و تنبیه و مجازات برای عموم مردم.
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۱:۰۴ ۱۳ دی ۱۴۰۰
حالا اگر یه کارمند تو یه اداره خوب کارنکنه سازمان بازرسی پدرش رو درآورده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
مگه کارمندی اداره ای هم داریم که کارشو درست انجام بده؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
به قول بابا پنجعلی الکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
زیان چی هی میگین! در دو سال گذشته یک سوم رو فروش فوری کردن! بقیه رو یا پیش فروش یک ساله کردند یا انبار! با عرضه نکردن خودرو به بازار هی باعٍث گرونی خودرو میشن! و هی این چرخه ادامه پیدا میکنه تا اینکه پراید به یک میلیادرد برسه! بعد میگن کارخونه داره ضرر میده
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۱:۰۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
خودروسازان قرار است ۸۰ هزار میلیارد ‎زیان انباشته خود را از جیب مردم بردارند.
این یعنی چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
زیان کجا بود داداش....اینا همش حرف....خزانه خالی رو دارن از جیب مردم پر میکنن..بعد شو راه انداختن ک خودرو ساز داره زیان میبینه...
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۳۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
کمتر تو جیب خودشون بریزن همه چی درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
با سلام، یعنی انقدر پر رو شدن.....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
با سلام، یعنی انقدر پر رو شدن.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۳ دی ۱۴۰۰
آزادکردن واردات خودرو به قیمت خودرو های ایرانی باید انجام بشه.مثلا من با پولی که برای دناپلاس توربو میدم، بتونم یه ماشین خارجی خوب بخرم و حق انتخاب داشته باشم، دیگه این اتفاقات نمیفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
خودرو سازان هر شکری میخواهند میل میکنند چون دولت محترم ذینفع است
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۴۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
چرا سعی در فریب مردم دارید . مدیران خودروسازی ها هم بستگان خودتون هستند و هیچ کاری انجام نمیشه . الکی سروصدا نکنید .
"من که راضی نیستم خدا هم راضی نباشه "
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
خدا لعنت شان کند به حق رسول الله
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۰:۴۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
وقتی که دو خودرو ساز بزرگ کشور بی چون چرا سالی 80 تا 90 در صد افزایش قیمت دارن و هیچ کسی پاسخ گو نیست هر روز یه بهانه کمبود قطعه و یا قیمت گذاری دستوری می یارن همینه بعد یه عده به اصطلاح کارشناس می یان تایید می کنن قیمت ها دستوری و مردم به دنبال سوداگری و فلان هستن که از بیخ و بن اشتباه که ایران خودرو و سایپا خودورهاشون چه دنده اتوماتش چه دستیش نه کیفیت دارن نه پیشران قوی و قوای محرکه با تکنولوژی بروز بعدش چند برابر قیمت ارزش واقعی محصول نهایی پول می گیرن فقط یه ذره ظاهرش و با چند تا خطوط روی اتاق با 4 تا رینگ آلومینومی بعد یه اسم پلاس میزارن کنار اسمش به قیمت بنز و بی ام و می فروشن وقتی جلوی وارادت خودروهای روز دنیا رو می گیریم میشه تهش همین راهکارش واردات آزاد کنید بزارید مردم حق انتخاب داشته باشن نه اینکه به زور به مردم یه مشت ماشین بی کیفیت بدین برای یه ماشین خارجی اگه بالای یه میلیارد پول بدی حداقل 15 تا 20 سال میشه استفاده کرد با حفظ کیفیتش اینکه واردات آزاد کنید از ترس اینکه خودرو داخلی کسی نمی خره جلو واردات شو بگیری هنر نیست هیچ جای دنیا اینجوری نیست که ایران هستش نمونه اش آلمان و ژاپن و آمریکا اینها صاحب صنعت خودرو هستن و واردات هم آزاد این یعنی رقابت البته بی انصافی هم بهتر نکنیم تو کشور ایران تنها رقابت بین سایپا و ایران خورو هستش اون هم در بالا بردن قیمت ها که تو دنیا بی نظیر هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
امپراتوری خودروسازی ودلالان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
اینها هر قطعه ایرا کم دارن به مشتری بگن مشتری از بیرون تهیه کنه وخودرو را ببره ، اینهاهمه دروغ هست برای چاپیدن مردم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
همین!!!فقط هشدار دادن!!ممنون از بازرسی کل،واقعا خدا قوت...خیلی خودرو سازها ترسیدن!!!
جناب بازرسی کل شما الان باید به خاطر سهل انگاری و بی مبالاتی مسئولان خودرو ساز با دستبند مدیران رو بازداشت کنید ایضا با حضور دوربین های خبری صدا وسیما تا شاید از آلام مردم بخت برگشته کم بشه...واقعا خنده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
هیچ افزایش خودروی در کار نیس...گران کردن بعد بجای۳هزار تا فروش شد هزار تا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۳ دی ۱۴۰۰
خلف وعده خودروسازان برای افزایش عرضه/ سازمان بازرسی هشدار داد
تا زمانی که همه چیز انحصاری و خانوادگی باشه اوضاع نه تنها خوب نخواهد شد بلکه بدتر میشود هشدار سازمان بازرسی هم کشکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
اگر دستگاه عریض و طویل دوخودرو ساز طی این چند سال بفکر ساخت قطعات کسری توسط سازندگان داخلی بودند اینکار انجام شده بود متاسفانه بجای اینکه دولت بر خودرو ساز سوار باشد خودرو سازها نظراتشون به دولت تحمیل می‌کند و این به چند دلیل است اولا فساد و رانت و بده بستان بعضی از مسوولان نظام اعم از نمایندگان مجلس میران دولتی. دوما سیاه نمایی مدیران خودرو ساز و عدم پیگیری کسورات قطعات به جهت تشنه نگه داشتن بازار و بالابردن قیمت خودرو . سوما ضعف شدید دولت بخصوص وزارت سمت به دلایل ذکر شده در مدیریت بر مدیران خودروساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
مثل اینکه مسولین حریف خودرو نمی شوند وکنترل گرونی خودرو بیشتر در اختیار خودرو سازان ودلالان تا دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
زمامدار که کشور داری بلد باشند حتی اگر تحریم هم شدند نباید این فشارتحریم به مردم منتقل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
زمامدار که کشور داری بلد باشند حتی اگر تحریم هم شدند نباید این فشارتحریم به مردم منتقل کنند
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۰:۰۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
واقعا دیگه باید خودروسازها چکار کنن که درشون تخته شه ؟؟!افزایش قیمت سرسام آور هنوز سیرشون نکرده و 90 درصد همین تولیداتشون به طرق مختلف آزاد به فروش میرسه !! مگه نمیگن دپو خودروها به علت کمبود قطعه هست ، خب واردات را آزاد کنید اونوقت میبینید که هم قیمتشونا پایین میارن و به مردم التماس میکنن بخرید و هم کیفیت خودرها را بهتر میکنند و دیگه اینکه یک دونه خودرو احتکار نمیشه به دلیل های واهی !!
اصلا چرا وقتی خودرو قیمتش بالا میره تولیداتشون بهتر میشه و همچنین دپو کردنشون کم !! یعنی اونموقع یهو کمبود قطعشون رفع میشه ؟؟!
ایا این ظلم به مردم نیست که برای همین آشغاله پول کلان بدن و تازه اونم قرعه کشی و هزار بدبختی که شاید از هر چند هزار نفر یکی یه خودرو تو قرعه کشی برنده شه !
دنیا واردات خودرو را آزاد گذاشته اونم با اون کیفیت و قیمت !! اونوقت ما سر یه پراید بدون زه و سی دی پلیر و... قیمت نجومی تو صفیم !!
حالا بهشون هشدار دادن خب که چی ؟؟! یعنی تابحال هشداری نداده بودن ؟! و یا الان با این هشدار و... تولیداتشون بالا میره و دیگه احتکار نمیکنن ؟!
عجب رونقی داره این خودرو تو کشور ما !! هربار رونمائی از یه خودرو که اگه بهترینشم (البته از لحاظ ما تو کشورما) را اوراق کنی میرسی به پراید !! فقط ظاهر تغییر کرده و چراغها و یه قوطی رنگ اضافه که بریزن رو سقفش یا ... !
حقمون واقعا همینه تا وقتی صف میکشیم برای ثبت نام و التماس به این خودروسازها ...
هرجای دنیا هرکارخونه یا شرکت یا.... ضرر ده هست(البته به گفته خود خودروسازها واگرنه 60 درصد همینها سوده براشون) درش رو تخته میکنن که بیشتر ضرر نده و از جیب مردم بیشتر و بیشتر برداشت نشه و بریزن تو حلق اینها که به صغیر و کبیر رحم نمیکنند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
بابا، در این دو خودروساز رو ببندید، تمام
والسلام
۱۲
آخرین اخبار