سرپرست اداره صمت میاندوآب گفت: یک دستگاه کامیون کمپرسی فاقد پلاک انتظامی حین خرید و فروش غیرقانونی مصالح رودخانه‌ای در این شهرستان توقیف شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، اکبر اسدی سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت میاندوآب در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بازدید از حریم بستر رودخانه‌ها و دپو‌های غیر مجاز در راستای صیانت از منابع عمومی و جلوگیری از تضییع بیت المال در قالب گشت مشترک با نیروی انتظامی و مدیریت امور منابع آب انجام می‌گیرد.

وی افزود: در این راستا در یکی از بازدیدها، یک دستگاه کامیون کمپرسی فاقد سند و پلاک انتظامی که به صورت غیر قانونی نسبت به خرید و فروش مصالح از افراد غیر مجاز نموده بود، شناسایی، متوقف و به پارکینگ هدایت شد.

سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت میاندوآب گفت: برابر بررسی‌های صورت گرفته و اظهارات راننده فردی که به صورت غیر مجاز اقدام به تأمین و فروش مصالح به وی نموده بود، شناسایی و پرونده تخلفاتی با عنوان تهیه و تأمین و فروش غیر مجاز مصالح رودخانه‌ای به شخص مورد نظر که یکی از عمده برداشت کنندگان غیر مجاز منطقه است، تشکیل و جهت رسیدگی به محاکم قضایی ارجاع شد.

اسدی تصریح کرد: هرگونه برداشت مصالح از بستر رودخانه‌ها و معادن توسط اشخاص حقیقی، حقوقی و تمامی نهاد‌ها، ادارات و ... نیازمند اخذ مجوز برداشت رسمی از سازمان صنعت، معدن و تجارت است و در غیر این صورت برداشت غیر مجاز محسوب و مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ واحد شن و ماسه مجاز در میاندوآب در حال فعالیت هستند، افزود: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تسهیل و تسریع در روند رسیدگی به تخلفات صنفی از شهروندان عزیز تقاضا داریم هر گونه تأمین و خرید مصالح مورد نیاز خود را از واحد‌های دارای مجوز انجام داده و گزارشات خود را در مورد تخلفات احتمالی با سامانه ۱۲۴ ستاد خبری اداره صمت در میان بگذارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.