استاندار آذربایجان غربی گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست برخی افراد با استفاده از پروانه و مجوز‌های طولانی مدت قانونی بر بستر‌های شن و ماسه تسلط پیدا کنند که باید پروانه آن‌ها لغو شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی روز دوشنبه در نشست تامین شن و ماسه مورد نیاز ساخت و ساز مردم و طرح‌های عمرانی آذربایجان غربی، افزود: باید مجوز و پروانه بهره برداری واحد‌های راکد شن و ماسه ابطال شود تا فرصت را برای کسانی که اهلیت فنی و مالی لازم برای اجرای پروژه‌های عمرانی و تسهیل در روند ساخت و ساز مسکن را دارند، فراهم شود.

وی اضافه کرد: نیاز استان آذربایجان غربی به ساخت و احداث تاسیسات پایه و زیر بنایی مانند شاهراه‌های ارتبـاطی سبب شده است تا استفاده از مصالح بویژه شن و ماسه افزون‌تر شود.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: سهل الوصول بودن مصالح رودخانه ای، کیفیت مناسب آنها، عدم نیاز به فرآوری و فن آوری پیچیده و گران قیمت و ارزش افزوده مصالح برداشت شده موجب بهـره برداری بیش از ظرفیت رسوبی رودخانه‌ها شده که این امر موجب بروز آثار زیانباری همچون تخریب رودخانـه هـا، تخریب محیط زیست، تشدید عوامل رخداد سیلاب و خسارات آن و تخریب سازه‌های تقاطعی در رودخانه‌ها شده است.

شهریاری صیانت از منابع ملی و حفظ پویایی سیستم رودخانه و محیط زیست را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: برای بهره برداری از معادن کوهی نیز باید ضوابط قانونی رعایت شود؛ متاسفانه کوه زنبیل در حاشیه دریاچه ارومیه با وجود هشدار‌های چندین ساله مورد تخریب سودجویان قرار گرفته است و می‌طلبد دستگاه‌های نظارتی ورود کنند.

وی گفت: برای کاهش قیمت تمام شده، تسهیل در روند ساخت و ساز و رضایت‌مندی مردم قطعا با واحد‌های متخلف برخورد می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی به سازمان صمت دستور داد تا نواقص قانونی واگذاری برداشت شن و ماسه رودخانه‌ای و کوهی را احصا و به نهاد‌های مربوطه اطلاع دهند تا از تصرف اراضی ملی هر چند بصورت قانونی برای مادام العمر که سبب رانت و نارضایتی مردم و تعطیلی پروژه‌های عمرانی شده است جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.