معاون اول رئیس جمهور برنامه کاری وزارت راه و شهرسازی برای اجرایی شدن بخشی از مصوبات اولین سفر رئیس جمهور با محور احداث و تکمیل جاده‌های خوزستان ابلاغ کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: معاون اول رئیس جمهور در زمینه اجرای مصوبات این سفر، توافق و تصمیم نهایی شده در بخش وزارت راه و شهرسازی را ابلاغ کرد که با مشارکت استانداری خوزستان و سازمان برنامه و بودجه کشور باید تا پایان سال ۱۴۰۳ محقق شود.

او گفت: برابر با این ابلاغیه باید طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و تکمیل راه‌های استان خوزستان اختصاص یابد و به ترتیب مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور (با احتساب قیر رایگان) و همچنین مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال از محل جذب سرمایه با رعایت قوانین و مقررات مربوط از سوی وزارت راه و شهرسازی باید برای احداث و تکمیل جاده‌ها در استان خوزستان اختصاص یابد.

خانچی گفت: مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق ویژه پروژه جاده اهواز به بخش ابوالفارس یکی از تصمیمات سفر رئیس جمهور به استان خوزستان بود، با جدیت مورد پیگیری قرار گرفت و مجوز آن صادر شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: یکی دیگر از تصمیمات نهایی شده مربوط به سفر رئیس جمهور به استان خوزستان اختصاص مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال به منظور احداث و تکمیل باند دوم جاده اهواز- مسجدسلیمان- اندیکا است که وزارت راه و شهرسازی باید به نسبت مساوی مبلغ اختصاصی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تا سال ۱۴۰۳ قیر رایگان این پروژه را تامین کند.

این مقام مسئول گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های موجود در مسیرهای ریلی که باعث رونق اقتصادی و تسهیل فعالیت‌های تجاری کشور و استان خوزستان خواهد شد، راه آهن اهواز- اندیمشک و مسیر اهواز- بندر امام خمینی (ره) است.

او گفت: برابر با دستور معاون اول رئیس جمهور، مبلغ هشت هزار میلیارد ریال برای احداث خط دوم راه آهن اهواز- اندیمشک، اهواز- بندر امام خمینی (ره) در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب به مبلغ چهار هزار میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و مبلغ چهار هزار میلیارد ریال از محل فاینانس توسط وزارت راه و شهرسازی طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اختصاص خواهد یافت.

خانچی به موضوع برنامه ریزی دولت برای تولید مسکن اشاره کرد و گفت: تامین زمین و تسهیلات مورد نیاز احداث ۵۷ هزار واحد مسکونی شهری و هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی با اولویت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و ایثارگران استان خوزستان مشترکان از سوی استانداری و وزارت راه و شهرسازی ویژه سال‌های۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.