خلیلی گفت: متاسفانه همکاری لازم در استان کرمانشاه برای تامین زمین پروژه واحد فرآوری و بسته‌بندی احشا دام صورت نگرفت .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرید خلیلی مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه گفت : متاسفانه همکاری لازم در استان کرمانشاه برای تامین زمین پروژه واحد فرآوری و بسته‌بندی احشا دام سرمایه‌گذاری خارجی صورت نگرفت و آخرین رایزنی‌ها در حال انجام است تا بتوان این پروژه را در کرمانشاه حفظ کرد، در غیر اینصورت سرمایه‌گذار پروژه خود را به استان دیگری می‌برد.

او با بیان اینکه پروژه فرآوری احشا دام با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال که یک میلیون یورو آن سرمایه‌گذاری خارجی است از مدت‌ها قبل در استان پیگیری شد، گفت : متاسفانه هنوز زمین مناسبی برای این طرح پیدا نشده و دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم را نداشتند.

او ادامه داد: نیاز بود با همراهی شرکت شهرک‌های صنعتی، شهرداری و کشتارگاه بیستون زمین یا سوله‌ای در اختیار این سرمایه‌گذار قرار بگیرد که برخی موانع قانونی و سخت‌گیری‌ها مانع از این کار شد.

مدیرمرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه از مزیت‌های این پروژه هم یاد کرد که مشابه آن نه تنها در غرب کشور بلکه در کل ایران بجز تهران وجود ندارد و افزود: اگر واحد فرآوری احشا دام راه‌اندازی می‌شد عمدتا بعد صادراتی داشت و به علاوه دیگر احشا دام به صورت خام و با ارزش افزوده کم به فروش نمی‌رفت.

خلیلی با بیان اینکه عمده فعالیت در این مجموعه از طریق نیروی انسانی صورت می‌گرفت، ادامه داد: اگر واحد فرآوری احشا دام در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شد، حداقل ۳۰ نفر در آن مشغول به کار می‌شدند.

او افزود: سرمایه‌گذار قصد داشت در طرح توسعه احشا دام استان‌های دیگر را نیز برای فرآوری به کرمانشاه بیاورد و کار خود را توسعه دهد.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه از آخرین رایزنی‌ها برای ماندگار کردن این سرمایه‌گذار در استان و تعیین تکلیف زمین مورد نیاز خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم این پروژه را به نتیجه برسانیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.