معاون راهداری سازمان راهداری بر اهمیت بهسازی و ارتقای کیفی روکش آسفالت محور‌های مواصلاتی شریانی و اصلی سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان،  رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در بازدید از محور‌های مواصلاتی شهرستان‌های خاش و میرجاده که رئیس و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کرد گفت: با توجه به ویژگی شاخص ترانزیت و تجارت این استان، روکش آسفالت محور‌های مواصلاتی می‌تواند نقش مهمی در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه‌ای و ایمنی کاربران جاده‌ای ایفا کند.

اکبری گفت: هدف از نگهداری راه ها، کاهش میزان خرابی راه، افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین فراهم سازی شرایط مناسب برای رسیدن بموقع به مقصد به همراه تامین ایمنی است.

وی گفت: با اقدامات مطلوب انجام شده، از ابتدای سال جاری تاکنون، روکش آسفالت بیش از ۴۷۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی این استان انجام شده است.

معاون راهداری سازمان خاطر نشان کرد: در این عملیات راهداری سعی شده است از روش‌های نوین که موجب کاهش ناهمواری‌های طولی و عرضی، پرکردن گود افتادگی ها، درز‌ها و ترک‌های کم عمق و سطحی و جلوگیری از نفوذ آب به بدنه راه می‌شود، استفاده شود.

  اکبری با اشاره به ضرورت فراهم سازی رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم به عنوان پایه حمل و نقل ایمن و آسوده گفت: جاده‌ها از جمله اموال عمومی است که قانونگذار نگهداری، تعریض و هر گونه فعالیت‌های مرتبط با آن را به این سازمان محول کرده است.

 در این بازدید مهندس رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، حسین زهی نائب رئیس کمیسیون عمران و معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان، از محور‌های شریانی و روستایی شهرستان‌های خاش و میرجاوه بازدید کردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار