مقامات گردشگری مراکش می‌گویند اعمال محدودیت‌های سخت کرونایی در این کشور موقعیت رقابت پذیری مراکش در مقایسه با سایر کشور‌ها را تضعیف کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مراکش در اواخر ماه نوامبر برای کنترل موج همه گیری کرونا در این کشور مرز‌های خود را به طور کامل بست و اعلام کرد ممکن است در اواخر ژانویه سال جدید میلادی بازگشایی شود.

این کشور همچنین به دلیل اوج گیری دوباره سویه جدید کرونا موسوم به امیکرون تمامی جشن‌های سال نوی میلادی را ممنوع اعلام کرده و الزامات مربوط به واکسیناسیون سراسری کرونا را با شدت بیشتری اعمال می‌کند.

لاهچن زلمت، رییس فدراسیون هتل‌های مراکش گفت: برخی از این محدودیت‌ها غیرقابل توجیه است و تنها موجب شده مراکش گردشگران خود را در مقابل رقبای مدیترانه‌ای مانند مصر و ترکیه از دست بدهد.

در سال ۲۰۱۹ میلادی صنعت گردشگری حدود ۸ میلیارد دلار درآمد برای مراکش داشته که معادل حدود ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است.

به گفته بانک مرکزی این کشور در سال ۲۰۲۱ درآمدهای گردشگری ۳.۶ میلیارد دلار بوده که افتی چشمگیر نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

دولت تصویب کرده در ماه‌های آینده حدود ۲۰۰۰ درهم به تمامی کارکنان بخش گردشگری که در دوران کرونا آسیب دیده اند پرداخت کند. بسیاری می‌گویند این میزان به هیچ عنوان خسارت‌های زیاد ناشی از کرونا به صنعت گردشگری مراکش را جبران نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار