دولت آفریقای جنوبی اعلام کرد دیگر افرادی که با فردی با کرونای مثبت تماس داشته اند مجبور به آزمایش و یا قرنطینه طولانی مدت نیستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آفریقای جنوبی روز گذشته اعلام کرد: افرادی که با فرد مبتلا به کرونا ارتباط داشته اند دیگر مجبور به تست کرونا و یا قرنطینه طولانی مدت نیستند و فقط باید از لحاظ علایم تا ۸ روز تحت نظر باشند.

در روز‌های اخیر وزارت بهداشت آفریقای جنوبی هم اعلام کرده بود افراد بی علامتی که با فرد مبتلا به کرونا تماس داشته اند فقط باید بین ۵ تا ۷ روز تحت نظر باشند و شرایط فیزیکی آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وزارت بهداشت آفریقای جنوبی همچنین تاکید کرد تنها افرادی که دارای علایم هستند باید قرنطینه شوند و افراد بدون علامت و یا با علایم خفیف تنها باید در خانه بمانند.

دولت آفریقای جنوبی همچنین از روز گذشته قوانین مربوط به قرنطینه‌های کرونایی را بازنگری کرده و هر گونه امکان قرنطینه در خارج خانه را محدود کرده است.

مسئولان بهداشتی آفریقای جنوبی می‌گویند اکثریت جمعیت این کشور حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند و همکاری مردم در پیروی از قوانین قرنطینه تا حد نیاز به کاهش میزان بستری و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ کمک کرده است. آفریقای جنوبی بیشترین نرخ واکسیناسون کرونا در بین کشور‌های آفریقایی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار