یک مقام مسئول گفت: در حال حاضر نظارت بر روند کالاهای اساسی توسط وزارت جهاد کشاورزی سنتی است که تا یک ماه آینده هوشمند می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایوب فصاحت رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در خصوص نظارت بر کالاهای اساسی در برنامه روی خط خبر گفت: فعالیت و نظارت در حوزه کالاهای اساسی نمادین و شعاری نیست و فعالیت ما در بخش تولید و مصرف کننده از یک ماه و نیم گذشته آغاز شده است.

او گفت: این فعالیت قانونی و رسمی از ماه گذشته در برخی از استان ها آغاز شده و تاکنون بر ۱۵ هزار واحد صنفی نظارت شده است و با گران فروشی در این بخش برخورد خواهد شد.

فصاحت ادامه داد: ۲۰۰ هزار واحد صنفی در کشور داریم و با توجه به آنکه نمی شود بر یک واحد نظارت داشت و یک واحد دیگر نظارت نشود بنابراین ما با هوشمند سازی و برنامه ای که طراحی کرده ایم تمامی برنامه ها را با همکاری اصناف و بازرسان این برنامه اجرا خواهیم کرد.

فصاحت گفت: مردم گران فروشی را اطلاع می دهند و ما در حال حاضر با همکاری بسیج اصناف و سایر بخش ها کارگروهی را تشکیل دادیم که تاکنون این نظارت ها سنتی بوده اما ظرف یک ماه آینده نظارت ها هوشمند می شوند. تمام واحدهای صنفی در یک شبکه هوشمند و در قالب یک پلتفرم، اجرا خواهیم کرد و در صورتی که هوشمند سازی شود، نظارت ما به صورت شبانه روزی و آزمایشی خواهد بود.

این مقام مسئول گفت: ضابط قانونی نداریم. قریب به ۱۵ هزار واحد صنفی داریم و گزارش ها باید از سمت سازمان صمت ارائه شوند تا سازمان تعزیرات رسیدگی کند.

در ادامه نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف گفت: زمانی که موجودی کالا در بازار بیشتر شود، به تنهایی خود تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد می شود.

او ادامه‌ داد: در بازار نظارت ها تنها در بخش کالای کشاورزی نیست و باید نظارت بر سایر کالاهای اساسی صورت گیرد که با همکاری اصناف امیدوار هستیم وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

نوده فراهانی گفت: زمانی که کالا در بازار وجود داشته باشد بازار به خودی خود تنظیم می شود، باید انجام شود.

رئیس اتاق اصناف ادامه داد: ما از سال های گذشته درخواست برای اين نظارت ها داشتیم و هم اکنون که انجام شده ما به صورت کامل بر این واحدهای صنفی با وزارت جهد کشاورزی همکاری خواهیم کرد.

نوده فراهانی گفت: واحدهای صنفی حتما باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند و هرکسی پروانه کسب نداشته باشد از طریق بازرسی با آنها برخورد می شود.

محمد علی اسفنانی سرپرست معاونت پیشگیری تعزیرات هم گفت: نظارت بیشتر شده و به طور قطع این نظارت ها در استان تهران افزایش یافته است، زمانی که نظارت بیشتر شود، در نتیجه گزارش، تعداد پرونده ها و تعداد بازرسی بیشتر خواهد شد.

او گفت: ما از تمام ظرفیت‌ها استفاده می کنیم. رسیدگی برخی از پرونده ها در استان به کمتر از ۸ روز رسیده، براین اساس از تمام توان نیروها استفاده می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار