استاندار سیستان بلوچستان گفت: با توجه به تمرکز بارندگی‌ها در شهرستان کنارک، منازل مسکونی و معابر دچار آبگرفتگی شده‌اند که همه دستگاه‌ها برای مدیریت این سیل در کنارک و سایر شهرهای جنوب استان بسیج شده‌اند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان بلوچستان  گفت: در جلسه ستاد مدیریت بحران استان، پیش‌بینی هواشناسی از روند متناسب بارندگی برخوردار بود اما در عین حال همه دستگاه‌های متولی به حالت آماده باش درآمدند.

وی گفت: تمام بارندگی ها در کنارک متمرکز شد و تاکنون حدود ۱۷۴ میلیمتر باران در کنارک باریده که این میزان از حجم بارندگی سال ۱۳۹۸ بیشتر اعلام شده است.

رییس ستاد مدیریت بحران استان  گفت: حدود ۵۰۰ واحد مسکونی ‌و همچنین معابر شهر کنارک دچار آبگرفتگی شده‌اند که شهرستان ایرانشهر به عنوان شهرستان معین همه امکانات را به کنارک و شهرهای دیگر نوار ساحلی استان گسیل داشته و شرکت آب و فاضلاب، ارتش و نیروی دریایی، سایر نیروهای نظامی و دستگاه‌های متولی در تلاش هستند آب از سطح شهر تخلیه شود.

مدرس خیابانی گفت: امروز در سطح کنارک غذای گرم بین خانوارهای درگیر آب‌گرفتگی توزیع می‌شود.

وی گفت: در تلاش هستیم مردم کمترین آسیب را ببیند.

وی گفت: از اوایل صبح امروز با توجه به آبگیری معابر در شهرهای جنوب به ویژه کنارک سریعا اقدامات لازم توسط شرکت آب و فاضلاب استان انجام و به کمک شهرداریها بدون هیج حادثه و مشکلی موضوع مدیریت شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این رابطه گفت: در شهرهای چابهار و دشتیاری شرایط عادی شده است و در کنارک نیز آب حدود ۷۰درصد از معابر تخلیه شده که تا صبح فردا “شنبه” به حالت عادی برمی‌گردد.

علیرضا قاسمی  گفت: تا کنون ۲ دستگاه کف کش ۲اینچ - ۲ دستگاه موتور پمپ سه اینچ - یک دستگاه کف کش سه اینچ سه فاز برای کنارک ارسال شده است.

وی گفت: در این رابطه یک دستگاه موتور پمپ در نگور- ۲دستگاه موتور پمپ در پلان و ۵ دستگاه کف کش و موتور پمپ هم در چابهار مستقر هستند و در صورت نیاز مجدد آمادگی جهت اعزام سایر ماشین آلات از قبیل واتر جت بزرگ و کوچک، جرثقیل و کفی هم وجود دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان  گفت: پیرو دستور استاندار سیستان و بلوچستان؛ یک تیم با تجهیزات از چابهار و یک تیم هم از آب شیرین کن با ۸ پمپ دیگر و ۵ ماشین تانکر تا نیم ساعت دیگر در کنارک مستقر می شوند و از قبل هم هفت دستگاه پمپ و ۸۰۰ متر لوله گذاری برای انتقال آب در محلات ابراهیمی و اورژانس مستقر شده است که جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

قاسمی گفت: تا پایان وقت امشب تا حدود زیادی از مشکلات آبگرفتگی برطرف می‌شود و آمادگی اعزام اکیپ از زاهدان نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار