مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به تداوم هشدار سطح نارنجی صادر شده این اداره کل گفت: سامانه بارشی جدید از بعدازظهر روز یکشنبه ۱۲ دیماه به استان وارد خواهد شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  محسن حیدری  مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  ضمن اشاره به مستندات و داده‌های ثبت شده؛ چابهار با ۱۰۶.۷ میلی‌متر بارش سومین شهر پرباران جهان در ۲۴ ساعت گذشته شد.

حیدری گفت: بارش باران در برخی نقاط رگبار و رعد و برقٰ، وزش تندباد‌های لحظه‌ای، احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات تفتان بارش برف، وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در زاهدان و سایر مناطق مرکزی، نوار غربی و جنوب شرق استان از جمله پدیده‌های غالب این سامانه جدید است که فعالیت این سامانه تا پایان روز سه‌شنبه ۱۴ دیماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی مناطق تحت تاثیر این سامانه را در روز‌های ۱۲، ۱۳ و ۱۴ دیماه اعلام کرد و گفت: یکشنبه ۱۲ دی نیمه شمالی استان شامل شهرستان‌های هیرمند، هامون، نیمروز، زهک، زابل، زاهدان، ایرانشهر، دلگان، خاش، تفتان، میرجاوه تحت تاثیر این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  گفت: دوشنبه ۱۳ دیماه نیمه شمالی و غرب استان شامل شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، بمپور، تفتان، خاش، دلگان، زابل، زرآباد، زهک، فنوج، قصرقند، میرجاوه، نیکشهر، نیمروز، هامون و هیرمند تحت تاثیر این سامانه است.

وی گفت:سه‌شنبه ۱۴ دیماه خاش، تفتان، دلگان، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، کنارک، گلشن، مهرستان، نیکشهر، ایرانشهر، بمپور، چابهار و دشتیاری تحت تاثیر این سامانه است.

حیدری گفت: هموطنان با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آبگرفتگی معابرعمومی، کاهش دید و لغزنده شدن جاده‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و ریزش ملایم و پراکنده باران در سایر نقاط استان، از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی گفت: هموطنان از مسافرت‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی بپرهیزند کشاورزان نیز برای حفاظت از محصولات کشاورزی خود و برداشت و انبار محصولات اهتمام ورزند.

مدیرکل اداره هواشناسی سیستان و بلوچستان به منظور مقابله با رخداد خسارات احتمالی و احتمال وقوع آبگرفتگی با توجه به تداوم بارش‌ها طی هفته آتی، بازگشایی آبرو‌ها و دهانه پل‌ها را از جمله اقدامات مهم عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
سلام برایم لینک واتساپ هواشناس بفرست
آخرین اخبار