کلانتری گفت: افزایش قیمت گاز هلیوم باعث شده تا افراد سودجو برای شارژ بادکنک و بالن‌ها در مراسم‌ تولد و مناسبت‌ها از گاز هیدرژون به جای گاز هلیوم استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف ایران، پیکان کلانتری رئیس اتحادیه کشوری گاز‌های طبی و صنعتی تصریح کرد: استفاده از گاز هیدروژن خطراتی را به دنبال دارد و باعث آتش سوزی و بعضا انفجار می‌شود. لازم است مشتریان قبل از خرید بادکنک و بالن‌ها برای مراسم خود از استفاده گاز هلیوم در آنها مطمئن شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر سیلندر ۵۰ لیتری گاز هلیوم ۸ میلیون تومان و قیمت هر سیلندر ۴۰ لیتری گاز هیدروژن حداکثر ۵۰۰ هزار تومان است و به دلیل همین تفاوت قیمت برخی سودجویان به استفاده از گاز هیدروژن روی آورده اند.

رئیس اتحادیه کشوری گاز‌های طبی و صنعتی اظهار کرد: گاز هلیوم قابلیت آتش سوزی و انفجار را ندارد، اما در مقابل گاز هیدروژن پر خطر بوده و قابلیت آتش سوزی و انفجار را دارد و به همین دلیل مکاتبات لازم در جهت نظارت بیشتر دستگاه‌های نظارتی مربوطه بر منع استفاده واحد‌های صنفی از گاز هیدروژن انجام شده است.

کلانتری افزود: روند نظارت بر نحوه شارژ سیلندر‌های هلیوم در واحد‌های صنفی مربوطه باید صورت بگیرد تا شاهد حوادث و اتفاقات ناگوار در مجالس و مناسبت‌ها نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار